پرداخت تسهیلات کم بهره به دستفروشان سنندجی

استاندار کردستان از پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به ۲۰۰ نفر از دستفروشان شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در نشست با نمایندگان دستفروشان سنندج گفت: به هر نفر از تعداد دستفروش شناسایی شده در سنندج ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهار درصد پرداخت خواهد شد تا بتوانند از آن برای ایجاد شغل یا رفع مشکلات خود استفاده کنند.

او با بیان اینکه به ۶۰۰ دستفروش نیز بسته معیشتی اهدا خواهد شد، اضافه کرد: بعد از بهره‌برداری از پیاده‌راه فردوسی، اجازه فعالیت روزانه به دستفروشان داده نخواهد شد، اما براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته در قالب شب بازار امکان فعالیت آنان وجود دارد.

استاندار کردستان خواستار همکاری دستفروشان برای ساماندهی خیابان فردوسی شهر سنندج شد و افزود: نباید اجازه دهیم بعد از افتتاح پیاده‌راه فردوسی، این خیابان به وضعیت بی‌سرو سامان سابق برگردد چرا که این خیابان نماد سنندج و مرکز استان است.

مرادنیا با بیان اینکه طرح شب بازار می‌تواند ظرفیت خوبی برای فعالیت و ساماندهی دستفروشان باشد، یادآور شد: باید کاری کنیم که پیاده‌راه فردوسی به نمادی از سنندج و پتانسیلی برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری این شهر شود.

او با طرح این سوال که تا کی باید بدنبال دستفروشی باشید، تاکید کرد: ساعت مشخصی برای فعالیت دستفروشان در شب بازار تعیین خواهد شد، اما این قشر باید به فکر ایجاد شغل پایدار باشند تا از این وضعیت برای همیشه نجات پیدا کنند.

استاندار کردستان بر لزوم تغییر وضعیت معابر و خیابان‌های مرکز سنندج و ساماندهی آن تاکید کرد و گفت: همه باید برای ایجاد نظم و انضباط در مرکز این شهر تلاش کنیم و فکر نکنیم، دستفروشی تنها شغل و راه کسب درآمد است.

مرادنیا قول داد که دستفروشان پس از پایان طرح پیاده‌راه فردوسی، در فصل سرما از ساعت ۱۶ عصر تا ساعت ۲۴ و تابستان و بهار از ساعت ۱۸ تا ۲۴ شب در قالب شب بازار در این مکان فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.