وزیر بازرگانی آمریکا در اظهاراتی پکن را تهدیدی واقعی در حوزه اقتصادی و نظامی در آسیا خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل سی‌ان‌بی‌سی، «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا روز سه‌شنبه در اظهاراتی چین را به عدم پیروی از قوانین سازمان تجارت جهانی متهم کرد. راس همچنین مدعی شد که پکن تهدید اصلی اقتصادی و نظامی علیه واشنگتن در آسیا است.

طبق این گزارش ، ویلبر راس این اظهارات را هنگام سخنرانی در «نشست موسسه میلکن درباره آسیا» مطرح کرد.

وی اضافه کرد: «در این منطقه چین همچنان بزرگترین بازار و در عین حال، اصلی‌ترین تهدید نظامی و اقتصادی است. بخش زیادی از لیست سیاه آمریکا برای قطع دسترسی شرکت‌ها به محصولات آمریکایی را شرکت‌های چینی تشکیل می‌دهند. از جمله شرکت‌هایی که در این فهرست قرار گرفته، شرکت هواوی است».

ادعای وزیر بازرگانی آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود که حجم مبادلات تجاری چین با اتحادیه اروپا شریک استراتژیک آمریکا، برای نخستین بار از خود آمریکا پیشی گرفته است.

گفتنی است، تنش‌ها میان آمریکا و چین در ماه‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا، دخالت واشنگتن در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ، اعمال گسترده تحریم‌ها، به اوج رسیده است. دونالد ترامپ در اظهاراتی مدعی شد که شکست او در انتخابات چینی‌ها را بیشتر از همه خوشحال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۴۳ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
خود کرده را تدبیر نیست..............
اگر مسئولان چین و روسیه کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب را با احیای جاده ابریشم اجرائی کنند قاره آسیا و اروپا و آفریقا با یک پوشش تجاری -بانکی دارای بازار بسیار وسیع و بزرگی خواهند شد که یک بازی برد-برد قابل توجهی است که بخش عظیمی از کره زمین را از فشار قدرت دلارآمریکا که حربه ای برای تهدیدات و تحریمهای بانکی است به حاشیه امن خواهد راند با توجه به دو2قدرت روسیه و چین که عضو دائم شورای امنیت هستند میتوانند با استفاده از حقWTO از کشورهای جاده ابریشم حمایت و با برنامه های راهبردی همه جانبه به تمام کشورهای مسیر کمک کنند و این یعنی شکست حربه تحریم های بانکی و حذف قدرت دلار در تهدیدات تجاری و اقتصادی...............آمریکا از همین شکل گیری فرضی بسیار نگران است چون اقتصاد و قدرت دلارآمریکا به چالش و ورشکستگی کامل نزدیک خواهد شد و همین فرضیه احتمالی آمریکا را نگران کرده در حالی که این خود آمریکاست که با حربه تحریم و قدرت دلار در تهدیدات تجاری-اقتصادی تمام کشورها را به همین سمت و سو هدایت مستقیم و غیر مستقیم میکند.........
آخرین اخبار