مدیرکل امور بانوان استانداری قم گفت: تاکنون ۱۱۰۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم ثبت نام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، صدیقه صدیق، مدیرکل امور بانوان استانداری قم در جمع خبرنگاران در سالن امام حسن استانداری قم از اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار خبر داد و اظهار کرد: این طرح مبتنی بر طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بود که بر اساس قانون ۸۰ برنامه ششم توسعه با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی از اردیبهشت ۹۸ کلید خورد.

او افزود: این طرح در ۲۴ استان برای ۶ هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار اجرایی شد که شناسایی مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر استان و فرصت‌های مبتنی بر بازار یکی از مراحل این طرح بود.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم با اشاره به بحث توانمندسازی در این طرح گفت: بر این اساس باید توان‌سنجی صورت می‌گرفت و افراد در گروه‌های مختلف دسته‌بندی می‌شدند و شبکه‌سازی برای پایدار سازی مشاغل در این طرح انجام می‌شد.

او با بیان این که طرح سال ۹۹ تنها شامل زنان سرپرست خانوار نیست، گفت: بر این اساس جنسیت در آن‌ها مطرح نیست، ولی به طور معمول ۶۰ تا ۷۰ درصد این مشاغل بانوان هستند.

صدیق عنوان کرد: با تجربه‌ای که جهاد دانشگاهی به دست آورده امسال مکلف شده است که در استان قم برای هزار و ۵۰۰ نفر توانمندسازی تا اتصال به بازار کار را با همکاری همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت پیشران‌های موفق در دستور کار داشته باشد.

او با اشاره به مراحل ثبت‌نام در این طرح و شرایط افراد متقاضی گفت: افراد متقاضی نباید زیر پوشش بیمه هیچ کارفرما و حمایت ارگان خاصی باشند و سن آن‌ها باید بین ۱۸ تا ۵۵ سال باشد که در صورت دارا بودن شرایط در سامانه www.inhb.ir ثبت‌نام می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری قم عنوان کرد: اکنون هزار و ۱۰۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند، ولی کسانی که مهارتی ندارند یا مهارتی دارند که باید تقویت شود لازم است در این سامانه ثبت‌نام کنند.

او با بیان اینکه مشاغل خانگی با بحث قداست و حفظ جایگاه خانواده منطبق و هماهنگ است، گفت: این مشاغل یکی از مناسب‌ترین فعالیت‌های اقتصادی برای بانوان است.

صدیق با اشاره به بحث هم‌اندیشی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های امور اجرایی گفت: ۹۰ دستگاه، دانشگاه و مرکز و نهاد در این مجمع عضویت دارند و کمیته‌های تخصصی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این بخش در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار