بیش از هزار و ۵۰۰ دادستان آمریکایی اقدامات رئیس جمهور کنونی کشورشان علیه نتایج انتخابات سال جاری را محکوم دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، بیش از هزار و ۵۰۰ دادستان در آمریکا امروز (سه‌شنبه) اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد حزب جمهوری‌خواه کشورشان علیه نتایج انتخابات سال جاری را محکوم دانستند.

آن‌ها با امضای نامه‌ای اقدمات تیم حقوقی ترامپ در برخی ایالت‌ها علیه نتایج انتخابات را محکوم کردند.

در میان افرادی که این نامه را امضا کردند نام «لورِل بِلووز»، رئیس پیشین کانون وکلای شیکاگو و کانون وکلای دادگستری آمریکا نیز به چشم می‌خورد.

در بخشی از متن این نامه آمده است: «بیش از ۳۵ شکایت انتخاباتی رد شدند و این یعنی اثبات این موضوع مهم که جنجال ترامپ با هدف راه انداختن کارزاری برای تضعیف اعتماد عمومی است و در این راستا دموکراسیِ ذیل قانون اساسی را ویران خواهد کرد.»

در بخش دیگری از این نامه نیز نوشته شده است: «افرادی که در اقدامات حقوقی ترامپ نقش دارند وکلا هستند که سوگند خورده‌اند از قانون حمایت کنند؛ بنابراین کانون وکلای آمریکا باید مقابل این رفتار بایستد و مقامات انضباطی نیز آن را بررسی کنند.»

ماه گذشته «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ با کسب ۳۰۶ رای الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شد، اما ترامپ به طور مکرر موضوع تقلب انتخاباتی را مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

به طور مثال امروز اخبار حاکی از آن بود که دونالد ترامپ بار‌ها شخصا از رئیس مجلس ایالتی در پنسیلوانیا برای کمک به تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درخواست کرده است.

تلاش‌های ترامپ برای برگرداندن ورق انتخابات در قالب تماس‌های شخصی در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این دعاوی حقوقی او در خصوص تقلب انتخاباتی در بسیاری از موارد از جمله در ایالت پنسیلوانیا رد شده است.

وکلای رئیس جمهور آمریکا همچنین به امید لغو نتایج در جورجیا، میشیگان و سایر ایالت‌ها تلاش می‌کنند هر چند هنوز موفقیتی نصیب آن‌ها نشده است. منتقدان می‌گویند ترامپ سعی در تضعیف اراده رای دهندگان آمریکایی از طریق اثبات تقلب و دستکاری در انتخابات را دارد.

گفتنی است به تازگی ترامپ اعلام کرد در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش نیز نامزد خواهد شد.

البته در مقابل بایدن در مصاحبه خود با نشریه نیویورک تایمز گفت نسبت به آنکه  ترامپ را در انتخابات سال جاری شکست داده احساس غرور می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار