ویروس کرونا اثرات ناشناخته‌ای بر روی سیستم عصبی افراد می‌گذارد که مطالعاتی در این زمینه آغاز شده است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،وحید شیبانی دبیر علمی بخش پایه نهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران اظهار کرد: نهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران به مدت سه روز به صورت مجازی و وبینار از ۱۹ تا ۲۱ آذر سال جاری با حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته برگزار می‌شود.

او افزود: در نهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران ۸ سخنران کلیدی از کشور‌های آمریکا، استرالیا اروپا و ... حضور دارند و سخنرانی‌های هر کدام حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. همچنین ۱۵ سخنران مدعو برای این کنگره در نظر گرفته شده که هر کدام ۲۵ دقیقه سخنرانی خواهند داشت و ۵ دقیقه آخر برای سوال و جواب اختصاص داده شده است.

دبیرعلمی بخش پایه نهم کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران با اشاره به اینکه این کنگره دارای ۲۸ پنل تخصصی طی سه روز برگزاری است، گفت: با توجه به اثرات جانبی ویروس کووید ۱۹ بر روی سیستم اعصاب دو پنل تخصصی با ۱۰ سخنران برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 شیبانی بیان کرد: ویروس کووید ۱۹ اثرات ناشناخته بر روی سیستم عصبی به همراه دارد و مطالعاتی در جهان در این زمینه آغاز شده که به طور مثال این ویروس چقدر می‌تواند بر روی بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی، فعالیت‌های شناختی و آلزایمر تأثیرگذار باشد که این موضوعات در پنل‌های تخصصی به صورت کامل به آن پرداخته می‌شود.


بیشتربخوانید


او گفت: در آینده‌ای نزدیک عوارض جانبی این ویروس بر روی سیستم عصبی افراد به صورت کامل مشخص می‌شود، ولی آنچه تاکنون به بررسی و مطرح شده این بوده که این ویروس به طور کامل با اضطراب و اختلالات روحی روانی ایجاد شده در افراد همراه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار