وزیر بازرگانی آمریکا چین را به عنوان اصلی‌ترین تهدید نظامی و اقتصادی در منطقه آسیا معرفی کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری سی ان بی سی نیوز، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا امروز سه شنبه چین را به عنوان اصلی‌ترین تهدید نظامی و اقتصادی در منطقه آسیا توصیف کرد و آن را به اتهام عدم رعایت قوانین تجارت بین الملل مورد سرزنش قرار داد.

او ضمن سخنرانی در اجلاس آسیایی موسسه میلکن که امسال به صورت آنلاین و در سنگاپور برگزار می‌شود، گفت: چین همچنان بزرگترین بازار بالقوه و اصلی‌ترین تهدید نظامی و اقتصادی در منطقه است.

این مقام آمریکایی همچنین از مشارکت اقتصادی گسترده منطقه‌ای (RCEP) که اخیراً بین چین و ۱۴ کشور آسیایی-اقیانوسیه امضا شده انتقاد کرد و اظهار کرد که در این توافق به حساس‌ترین موضوعات تجاری مانند مشاغل دولتی، دسترسی به بازارها، حمایت از مالکیت معنوی و برابری اشاره نشده است.

در زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روابط واشنگتن و پکن به طور قابل توجهی آسیب دیده است، یکی از اصلی‌ترین شکایات واشنگتن از پکن، اقدامات ادعایی اقتصادی ناعادلانه این کشور است.

در ماه نوامبر، چین برای تقویت تجارت آزاد در منطقه با سایر اقتصاد‌های آسیا و اقیانوسیه توافق مشارکت اقتصادی گسترده منطقه‌ای (RCEP) را امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار