دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون به دنبال بارندگی شدید و آبگرفتگی برخی معابر از شهردار این شهر درخواست کرد مشکل را رفع و مانع متضرر شدن مردم در بارندگی های بعدی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین دهقان دادستان عمومی و انقلاب کازرون، گفت: به رغم تذکرها و اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی سیل آسا به کشور و تذکرهای دادستانی برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سیلاب،  شاهد آن بودیم که در سطح شهر و منازل مردم و خیابان ها آبگرفتگی تا سقف منازل رخ داده است.

او، بیان کرد: در اجرای اصول قانون اساسی و قوانین مربوطه از جمله قانون شهرداری ها، قانون پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل، قانون توزیع عادلانه آب، قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور به منظور نظارت بر اجرای قوانین در دستگاه های اجرایی، صیانت از جان و مال مردم، حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و شناسایی عوامل  برای پیشگیری حوادث مشابه در حوزه تکالیف قانونی خود تمام اقدامات انجام شده شهرداری کازرون را حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده به دادستانی اعلام کنید.

دهقان، تصریح کرد: این اقدامات در خصوص وضعیت مسیل ها، سیل برگردان ها، کانال های فاضلاب، بستر و حریم های طبیعی، کانال های عمومی، رودخانه ها، مرداب ها، برکه های طبیعی و اراضی حاشیه رودخانه ها است.

دادستان عمومی و انقلاب  شهرستان کازرون، در این نامه از شهردار کازرون خواسته است از این به بعد اقدامات باید به نحوی باشد که در صورت وقوع بارش های بعدی، مردم از برکات آن بهره مند شوند نه آنکه از نعمت الهی متضرر شوند.

داریوش دهقان فرماندار کازرون نیز، ادامه داد: شدت آبگرفتگی در برخی معابر به حدی بود که این معابر مسدود  یا رفت و آمد در آن ها به سختی انجام می شد و برای نخستین بار، آب های سطحی وارد  برخی منازل و یکی از پاساژهای لباس فروشی کازرون شد و خسارات زیادی را وارد کرد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار