مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۱۶۷ مسجد خراسان رضوی در اجرای طرح شهید سلیمانی با عنوان "مسجد سنگر سلامت" فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افکار مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: از ۲هزار و ۱۶۷ مسجد خراسان رضوی ۶۹۵ مسجد در مشهد و هزار و ۴۷۲ مسجد در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

او این فعالیت‌ها را در همکاری با بسیج جامعه پزشکی و دیگر نهاد‌ها ذکر کرد و افزود: در طرح مسجد سنگر سلامت از ظرفیت جوانان صالح، انقلابی و فعال مسجدی با محوریت امام جماعت به منظور کاهش شیوع کرونا استفاده می‌شود.

مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی ادامه داد: پیش از شروع این طرح جلسات توجیهی برای امامان جماعات مشهد توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید

افکار بیان کرد: نقش امامان جماعت علاوه بر فرماندهی، اعتماد سازی عمومی در محله و اقناع اهالی مبنی بر همکاری با تیم سلامت و همچنین پیگیری و پشتیبانی از بیماران کرونایی و رفع موانع معیشتی وشغلی افراد مبتلا است.

او تصریح کرد: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال، قرارگاه مواسات به منظور پشتیبانی و حمایت از اقشار آسیب پذیر در برابر کرونا با محوریت نماینده، ولی فقیه در استان، تشکیل شد که دبیرخانه آن نیز در مرکز رسیدگی به امور مساجد است و در طرح "مسجد سنگر سلامت" از ظرفیت این قرارگاه استفاده می‌شود.

مدیر ارتباطات و رسانه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تاکید کرد: نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به صورت جدی از قرارگاه مواسات و طرح مسجد سنگر سلامت حمایت نموده و تاکید دارد که مساجد در این امور پیشقدم باشند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.