عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: آموزش مجازی برای دانشجویان باید جذاب باشد و عنصر جذابیت نیز خلاقانه بودن آن است که به وسیله استادان باید انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید میرزا وزیری عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های دولت، مشکل شغل برای دانش‌آموختگان دانشگاهی است در حالی که اگر دولت در این موضوع فقط نقش هماهنگ کننده را داشته باشد و به صورت مستقیم در آن ورود نکند، خود دانشجویان شغلی را که بازار به آن نیاز دارد، متناسب با دانشی که فرا گرفته اند پیدا می‌کنند.

او افزود: اکنون دانش آموختگان دانشگاهی در مشاغلی مشغول کار و کسب درآمد هستند که با رشته تحصیلی آن‌ها هیچ ارتباطی ندارد و حال آنکه از سوی دولت برای ایجاد تحصیل رایگان، هزینه‌های بسیار پرداخت شده است، ولی نتیجه‌ای متناسب با هزینه پرداختی کسب نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: بیشتر افراد محاسبه‌گر شده‌اند و به همین دلیل کمتر شاهد آن هستیم که دانشجویان به وظایف و مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند، زیرا بر اساس ارزش گذاری‌های شکل گرفته در جامعه، فرد سعی می‌کند کار‌هایی انجام دهد که امتیاز بیشتری را نصیب او کند و بر همین معیار، گاهی فعالیت‌هایی که ارزش بسیاری برای جامعه دارد به واسطه زمان بر بودن آن، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید

 وزیری بیان کرد: باید به تعاریف اولیه، متون قدیمی، احادیث و دستورات فرهنگی مراجعه کرد و ضمن بازنگری به این مسئله توجه شود که وظیفه و مسئولیت فرد در قبال جامعه چگونه باید انجام شود.
 
با شیوع کرونا فرصت آموزش برابر ایجاد شده است

امیر مرادی یکی از مدرسان گروه حسابداری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: قبل از شیوع کرونا، گاهی کلاس‌های خوبی در نقاط دیگر کشور تشکیل می‌شد که به خاطر حضوری بودن و بعد مسافت امکان بهره بردن از آنها به راحتی فراهم نمی‌شد ولی اکنون فرصت آموزش برابر، بیشتر شکل گرفته است.

او افزود: کرونا و خانه نشینی فرصت خوبی ایجاد کرده است تا ضمن حضور در منزل امکان ارتباط با سایر دانشگاه‌های دیگر به واسطه ارتباط‌های آنلاین فراهم شود.

مدرس گروه حسابداری دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: گاهی در زمان کلاس‌های حضوری در پخش ویدئو و فایل‌های تصویری مشکل به وجود می آمد و زمان بسیار از کلاس برای برطرف کردن آن گرفته می‌شد ولی اکنون این امکان فراهم شده است تا استادان منابع تصویری را با کمترین خطا در اختیار دانشجویان قرار دهند و در عین حال این امکان نیز برای دانشجو فراهم شده است تا در محیط دلخواه خود فعالیت آموزشی را بدون نیاز به حضور در کلاس انجام دهند.

مرادی بیان کرد: برای برطرف شدن نواقص آموزش مجازی باید نقش نظارتی دانشگاه‌ها در حسن برگزاری کلاس‌ها بیشتر شود تا استادان و دانشجویان با کمترین مشکل، فعالیت خود را ادامه دهند.

او تصریح کرد: دانشجویان در طول دوران دانشجویی خود فرصت این را دارند که قبل از فراغت از تحصیل با فعالیت‌های اقتصادی و بازار کار آشنا شوند و سعی در کسب مهارت‌های لازم برای انجام فعالیت شغلی دلخواه خود کنند.

انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.