مسئول پیگیری و اجرای دستورالعمل‌های صادره رئیس قوه قضائیه در کرمانشاه گفت:به صورت میانگین سالانه ۳۱ هزار و ۴۰۰ پرونده در کرمانشاه منتهی به سازش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدجمال حسین زاده کرمانشاه مسئول پیگیری و اجرای دستورالعمل‌های صادره رئیس قوه قضائیه در کرمانشاه گفت: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه و برنامه‌های ویژه رئیس کل دادگستری استان مبنی بر لزوم افزایش حداکثری سازش در پرونده‌های قضایی خوشبختانه سالانه ۳۱ هزار و ۴۰۰ پرونده در کرمانشاه منتهی به سازش می‌شود.

او  افزود: از سال گذشته باتوجه به این اولویت و به منظور کاهش تعداد پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی و نیز ایجاد تالیف قلوب بین آحاد جامعه، برنامه‌ها و اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه نتایج و برکات قابل توجهی داشت.

مسئول پیگیری و اجرای دستورالعمل‌های رئیس قوه قضائیه در استان تصریح کرد : طبق تحلیل آماری که از پرونده‌های شعب دادگستری اعم از دادیاری، بازپرسی، کیفری یک، کیفری دو، حقوقی و اجرای احکام داشته ایم تنها در ماه آبان حدود ۲ هزارو ۶۱۷ پرونده در استان منتهی به سازش شده است.

او گفت : این آمار جدای از پرونده‌هایی است که در شورا‌های حل اختلاف استان منتهی به سازش می‌شوند و تنها از طریق میانجی گران، مصلحین، متنفذین، بزرگان و ریش سفیدان سطح استان و قضات شعب مختلف دادگستری و با تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان بدست آمده است.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.