کارگروه تخصصی قرآن همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز می‌شود

ریاست سازمان دارالقرآن جزئیات آیین بزرگداشت دهه فجر و برنامه ستاد قرآنی سردار دل‌ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه کارگروه تخصصی قرآن کریم، بزرگداشت دهه فجر و ستاد قرآنی سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در سازمان دارالقرآن برگزار شد. در این برنامه حجت الاسلام اخوان صباغ رییس سازمان دارالقرآن، لطفی قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و نمایندگان سازمان‌های مختلف حضور داشتند.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رییس سازمان دارالقرآن در ابتدای این جلسه گفت: مانند سال‌های گذشته کارگروه تخصصی قرآن امسال هم برگزار خواهد شد. سال گذشته برگزاری این کارگروه با شهادت سردار سلیمانی همزمان شده بود.

وی ادامه داد: امسال قرار است کارگروه همزمان با روز شهادت سردارِ دل‌ها حاج قاسم سلیمانی آغاز شود و تا دهه فجر ادامه پیدا کند. البته سال گذشته محفل‌های قرآنی را با یاد شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌کردیم.

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رییس سازمان دارالقرآن در ادامه عنوان کرد: روز شهادت شهید سلیمانی و روز‌های بعد از آن را رهبر انقلاب با نام ایام الله ذکر کردند. شورای هماهنگی سازمان دارالقرآن هم مسئول بزرگداشت ایام الله است. هرجایی که نشانی از روز‌های بزرگ خدا باشد، در تقویت دین خدا و اعتقاد مردم کمک کننده است. باید این فرصت را به فال نیک بگیریم و در همین مسیر حرکت می‌کنیم.


بیشتر بخوانید

«طرح توسعه آموزش عمومی تفسیر قرآن کریم» در کشور راه‌اندازی می‌شود


وی اظهار کرد: سال گذشته رهبر انقلاب کلید واژه‌ای قرآنی را در ایام شهادت سردار سلیمانی به مردم تذکر دادند که آن ملت صبار و شکور بود. در شرایط شیوع کرونا و وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی که مردم دارند، یادآوری این صبار و شکور بودن لازم است. باید آن را جزو شعار‌های اصلی قرار دهیم و به یاد داشته باشیم که ما با ملتی صبار و شکور طرف هستیم که مقاوم، مستحکم و با عزم بالا هستند.

رییس سازمان دارالقرآن ادامه داد: سال گذشته برنامه‌های خوبی در گرامیداشت شهید سلیمانی داشتیم و بعد از آن هم ستاد بزرگداشت دهه فجر فعالیت‌های خوبی انجام داد که اتفاقات بزرگی رقم خورد. در ادامه این برنامه‌ها تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) با حضور قاریان، اساتید و مدیران قرآنی برگزار شد.

کارگروه تخصصی قرآن همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی آغاز می‌شود

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در ادامه بیان کرد: سال گذشته در پویش ختم قرآن، حدود ۷۰۰ هزار ختم قرآن برای ایام دهه فجر و سردار سلیمانی انجام شد. محافل قرآنی با قوت خود در ۳۱ استان برگزار شد و همه نهاد‌ها از جمله سازمان دارالقران، وزارت ارشاد، رسانه ملی، سازمان تبلیغات، شورای عالی قرآن، شهرداری، ارتش، سپاه، نیرو‌های نظامی و انتظامی و... زحمت کشیدند و با هماهنگی که در ستاد ایجاد شد اتفاق خوبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: باهماهنگی‌های نهاد‌ها محافل خوب قرآنی برگزار شد و سال گذشته بدون مشکل کرونا کرسی‌های تلاوت و مجموعه‌های قرآن، جشنواره قرآنی، دیدار با خانواده شهدا را جلو بردیم.

در ادامه احمد ابوالقاسمی قاری گفت: سال ۹۷ و ۹۸ شاهد برگزاری کاروان قرآن بودیم. سال گذشته طی ۲۳ روز حدود ۸ هزار و ۴۰۰ کیلومتر پیمودیم و ۴۰ محل قرآنی برگزار کردیم.

وی افزود: در طرحی کاروان قرآن ۳۰ تلاوت اذان گاهی، سرکشی به گلزار شهدا، دیدار با قرآنیان و نوابغ قرآنی، برگزاری کلاس آموزشی را برگزار کردیم. سال ۹۸ یک گروه تئاتر با قاریان همراه شدند که پس از تلاوت برخی از مفاهیم قرآنی را به صورت نمایش اجرا کند.

ابوالقاسمی عنوان کرد: امسال تا جایی که شرایط کرونایی اجازه دهد، این برنامه را ادامه می‌دهیم.

در ادامه عقبایی نماینده آموزش و پرورش گفت: مانند سال‌های گذشته برای دهه فجر مسابقه دانش آموزی در رشته‌های قرآن، عترت و نماز برگزار می‌کنیم. هرساله حدود ۷ میلیون دانش آموز در این مسابقه شرکت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئله کرونا پیش آمد آموزش و پروش اولین نهادی بود که مسابقات را به صورت مجازی برگزار کرد و در این بخش خط شکن بود.

عقبایی عنوان کرد: در دهه فجر نمایشگاه‌های قرآن را به صورت مجازی در مدارس خواهیم داشت. قرار گاه‌های مجازی ما برای هر کدام از فعالیت‌ها تهیه کردیم و از طریق شبکه شاد با گروه‌ها در استان ارتباط داریم.

شفیعی مدیر کل امور استان‌های دارالقرآن گفت: برای برنامه‌های پیش رو هماهنگی ستاد‌های ما در استان‌های مختلف شکل گرفته و ۳۱ کارگروه تشکیل شده است. کارگروه‌ها برنامه‌ها را به صورت عمومی و منطقه‌ای پیش بینی می‌کنند. بخشی از برنامه‌ها منتظر همین جلسه و سیاست‌های کلام شما هستیم.

وی افزود: در سازمان دارالقرآن ظرفیت‌ها را بسیج می‌کنیم که از سالگرد شهادت سردار سلیمانی تا دهه فجر برنامه مفصل و کالی داشته باشیم. اگر کاروان قرآنی در استان‌ها حرکت کند، پیش بینی می‌شود که در کنار توسعه و ترویج فعالیت قرآنی کمک به نیازمندان را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار