معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: با اجرای تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه شهید چمران در این کلانشهر از حجم خودرو‌های عبوری به شدت کم خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید معینی زاده معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: هدف از احداث و اجرای طرح تقاطع شهید چمران، حجم انبوه تردد خودرو و ترافیک سنگین و نیمه سنگین در میدان فعلی از سمت پل پنجم، لشکر آباد، امانیه وبلوار گلستان است.

او افزود: احداث آن به منظور افزایش ظرفیت ترافیکی تقاطع در بلوار گلستان، میدان ساعت و ورودی و خروجی پل پنجم، با خیابان پیشاهنگی جهت تسهیل در دسترسی عبور ومرور به خارج شهر و ساماندهی ورودی شهر، سهولت در تردد شبکه ترافیکی مسیر و افزایش رضایتمندی مردم در محور و ایجاد ظرفیت‌های جدید اجتماعی و اقتصادی است.

معینی زاده بیان داشت: با توجه به اصل حداکثر کردن سود و حداقل کردن هزینه، احداث روگذر به صرفه است، زیرا انجام هزینه صرفاً مسائل مالی و اقتصادی نیست و مؤلفه‌های دیگر هم مورد سنجش قرار می‌گیرد و تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه با رفتار و عملکرد خاص خود که برگرفته از ماهیت کالبدی، همخوانی و هماهنگی با فضا و پیرامون است احساس بی‌مکانی نخواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز ادامه داد: بدیهی است با اجرای تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه از حجم خودرو‌های عبوری در میدان به شدت کم خواهد شد و تصور این‌که شهر هیچ‌گاه دچارِ مخاطره طبیعی مانند زلزله و سیل نخواهد شد تصور باطلی بوده و مسیر هم‌جوار و حتی خود تقاطع براساس یکی از مهم‌ترین اصول مدیریت بحران یعنی دسترسی، طی ۱۳ سال یا حتی ۳۰ سال آینده و حتی بیشتر یکی از مؤثرترین شبکه‌های ارتباطی برای خروج اضطراری از شهر خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: با کم شدن حجم خودرو‌های عبوری در میدان دانشگاه چنانچه آتش‌سوزی یا انفجار در دانشگاه شهید چمران و یا منطقه لشکر اباد رخ دهد قطعاً به میزان زیادی از تأخیر ماشین‌های آتش‌نشانی کاسته خواهد شد.

او اظهار داشت: با کم شدن بار ترافیکی مخاطرات زیست‌محیطی و اجتماعی، آلودگی صوتی، آلودگی هوا به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و ترافیک کم و روان در معابر زمان سفر را برای خودرو‌های عادی و عبوری به نحو مطلوبی کاهش می‌دهد و خدمات شهری از قبیل زمان سفر آمبولانس و آتش‌نشانی هم به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته و باعث نجات جان انسان‌ها و نجات اماکن از آتش‌سوزی می‌شود.


بیشتر بخوانید

  • بازدید فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) اهواز از پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه
    معینی زاده تصریح کرد: با کاهش میزان ترافیک و کم شدن ازدحام خودرو‌ها در معبر و گره و با افزایش سرعت و توقف نکردن و در جا کار نکردن خودرو مصرف سوخت خودرو به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و آسایش بصری به عنوان یکی از مؤلفه‌های شهرسازی و مبلمان شهری برای همیشه در دستور کار شهرداری‌ها قرار دارد و تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه برخلاف غیر هم‌سطح‌های داخل شهر آشفتگی بصری پدید نخواهد آورد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.