به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید معینی زاده معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز گفت: هدف از احداث و اجرای طرح تقاطع شهید چمران، حجم انبوه تردد خودرو و ترافیک سنگین و نیمه سنگین در میدان فعلی از سمت پل پنجم، لشکر آباد، امانیه وبلوار گلستان است.
او افزود: احداث آن به منظور افزایش ظرفیت ترافیکی تقاطع در بلوار گلستان، میدان ساعت و ورودی و خروجی پل پنجم، با خیابان پیشاهنگی جهت تسهیل در دسترسی عبور ومرور به خارج شهر و ساماندهی ورودی شهر، سهولت در تردد شبکه ترافیکی مسیر و افزایش رضایتمندی مردم در محور و ایجاد ظرفیتهای جدید اجتماعی و اقتصادی است.
معینی زاده بیان داشت: با توجه به اصل حداکثر کردن سود و حداقل کردن هزینه، احداث روگذر به صرفه است، زیرا انجام هزینه صرفاً مسائل مالی و اقتصادی نیست و مؤلفههای دیگر هم مورد سنجش قرار میگیرد و تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه با رفتار و عملکرد خاص خود که برگرفته از ماهیت کالبدی، همخوانی و هماهنگی با فضا و پیرامون است احساس بیمکانی نخواهد داشت.
معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز ادامه داد: بدیهی است با اجرای تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه از حجم خودروهای عبوری در میدان به شدت کم خواهد شد و تصور اینکه شهر هیچگاه دچارِ مخاطره طبیعی مانند زلزله و سیل نخواهد شد تصور باطلی بوده و مسیر همجوار و حتی خود تقاطع براساس یکی از مهمترین اصول مدیریت بحران یعنی دسترسی، طی ۱۳ سال یا حتی ۳۰ سال آینده و حتی بیشتر یکی از مؤثرترین شبکههای ارتباطی برای خروج اضطراری از شهر خواهد بود.
این مقام مسئول گفت: با کم شدن حجم خودروهای عبوری در میدان دانشگاه چنانچه آتشسوزی یا انفجار در دانشگاه شهید چمران و یا منطقه لشکر اباد رخ دهد قطعاً به میزان زیادی از تأخیر ماشینهای آتشنشانی کاسته خواهد شد.
او اظهار داشت: با کم شدن بار ترافیکی مخاطرات زیستمحیطی و اجتماعی، آلودگی صوتی، آلودگی هوا به نحو چشمگیری کاهش مییابد و ترافیک کم و روان در معابر زمان سفر را برای خودروهای عادی و عبوری به نحو مطلوبی کاهش میدهد و خدمات شهری از قبیل زمان سفر آمبولانس و آتشنشانی هم به میزان قابلملاحظهای کاهش یافته و باعث نجات جان انسانها و نجات اماکن از آتشسوزی میشود.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/م