مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر:

پاکسازی مناطق سیل زده دشتستان در حال انجام است/ بیشترین خسارت‌ها به واحد‌های مسکونی وارد شد

جهانگیر دهقانی گفت: پاکسازی منازل و معابر مناطق سیل زده دشتستان به ویژه شهر وحدتیه با حضور گروه‌های مختلف در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: در سیل ۱۶ آذر، شهرستان دشتستان بیشترین آسیب را دید و پس از آن با شدت کم‌تر شهرستان‌های دیلم و گناوه تحت تاثیر این حادثه قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه در برخی نقاط شهرستان دشتستان در کم‌تر از سه ساعت ۱۶۰ میلیمتر باران بارید، ادامه داد: با توجه به بارش باران و سطح بالای آب رودخانه‌ها تعداد زیادی از منازل در این شهرستان به ویژه شهر وحدتیه دچار آبگرفتگی شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر آسیب‌ها مربوط به واحد‌های مسکونی بوده است، گفت:بخش کشاورزی، ابنیه‌های فنی راه‌ها و تاسیسات برق هم خسارت وارد شده است.

دهقانی افزود: قطعی برقی که در قسمت‌هایی از شهرستان گناوه داشتیم دیروزبرطرف شد.

جاده بوشهر-گناوه بسته است

او عنوان کرد: بارندگی و افزایش آورد رودخانه‌های بالا دست از استان‌های فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد، باعث شد برخی جاده‎های استان بسته شود که اکنون همه مسیر‌ها باز اما جاده ساحلی بوشهر – گناوه بسته است، که رانندگان می‌توانند از مسیر برازجان-گناوه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با اشاره به اینکه وحدتیه بیش‌ترین آسیب را از سیلاب دیده است، گفت: پاکسازی معابر و منازل در مناطق سیل زده در حال انجام است و کمک‌های هلال احمر نیز توزیع شده است.

آسیب سیل به وسایل زندگی و کسب و کار مردم

دهقانی با بیان اینکه وسایل زندگی و کسب و کار مردم آسیب دیده است، بیان کرد: به علت ورود سیلاب به منازل، کشت وکار، دامداری و محل کسب مردم وسایل زندگی و منابع درآمدی آن‌ها از بین رفته است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی خسارت‌ها جبران شود.

او با اشاره به اینکه خسارت‌ها تعیین و به سازمان مدیریت بحران کشور فرستاده شده است، ابراز امیدواری کرد هر چه سریع‌تر هیات دولت برای جبران خسارت آسیب دیدگان مصوبه  تصویب کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر با تاکید براینکه اطلاع رسانی پیش از بارش باران به خوبی صورت گرفته بود، گفت: از چند روز پیش از بارندگی از طریق رسانه‌ها به مردم و دستگاه‌های مربوط اطلاع رسانی شفاف و کامل شده بود و نیرو‌های امدادی در آماده باش کامل بودند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.