مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری، از تهیه ۱۸ استاندارد آموزش فنی وحرفه‌ای در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرانک کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸ استاندارد آموزشی جدید توسط مربیان و کارشناسان فنی و حرفه‌ای استان تدوین و بازنگری شده است.

او با اشاره به اینکه با استانداردسازی رشته‌های جدید و یا بازنگری رشته‌های فنی و حرفه‌ای به مهارت‌آموزی توجه بیشتری می‌شود، افزود: تاکنون شش هزار ۵۰۰ استاندارد آموزشی تهیه و تدوین شده و همچنین درسایت آموزش فنی و حرفه‌ای بارگذاری شده است.

کبیری با تاکید بر تهیه ۱۸ استاندارد جدید در استان اضافه کرد: پنج استاندارد جدید تهیه شده توسط کارشناسان و مربیان خانم انجام شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: جوشکاری ترمیت، بازرسی جوش ترمیت، برنامه‌نویسی بارله برنامه‌پذیر، طراحی و نقشه کشی تاسیسات، پرورش دهنده انار، کشت کار سیر، کشت کار رازیانه، طراحی و شبیه سازی مدارات الکتروتنوماتیک، کشت کارکدوییان، جوشکار فولاد زنگ نزن، تولید نشاء کلوس، تعمیر موتور خودروی برلیانس، تعمیرکار سیستم تعلیق جلوی خودروی چری، تعمیر موتور گریبکس تیبا، تعمیرموتورخودروی ریو، طراحی و تولید کننده آکواریوم پلنت، تعمیر کار استارت و دینام خودرو، نصاب و تعمیرکار درب بازکن صوتی و تصویری در استان تدوین و بازنگری شده است.

کبیری با تاکید بر اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس این استاندارد‌ها ارائه می‌شود، گفت: مدرک ارائه شده پس از گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای در کشور برای مهارت آموزان صادر می‌شود که این مدرک قابل ترجمه و ارائه در سطح بین‌المللی است.

او افزود: ارائه این آموزش‌ها علاوه بر ارتقاء مهارت زنان و دختران به خصوص در مناطق روستایی زمینه اشتغال پایدار را نیز برای این افراد فراهم می‌کند.

کبیری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت‌های آموزشی و همچنین تعطیلی مراکز دانشگاهی اضافه کرد: در حوزه آموزش به زنان و دختران در بخش دانشگاهی امسال فعالیت به خوبی انجام نشده است.

او ادامه داد: در حوزه ارتقا مهارت زنان و دختران دانشجو از پارسال تاکنون ۳۴۲ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت داشتنده اند.

کبیری به توانمندسازی و ایجاد بستر ساماندهی امور معیشت زنان سرپرست خانوار و زنان بی‌سرپرست به عنوان یک سیاست مهم در این اداره کل اشاره کرد و گفت: امسال ۲۴۷ نفر از این گروه در دوره‌های آموزشی فنی وحرفه‌ای شرکت کردند.

او افزود: امسال برای نخستین بار دوره آموزش خیاطی برای مادران کودکان کار با همکاری بهزیستی و امور اجتماعی استانداری برگزار شد تا مادران کودکان کار با دریافت آموزش فنی و حرفه‌ای و حضور در کارگاه خیاطی جذب بازار کار شوند و بتوانند با تامین نیاز‌های اقتصادی از کار کردن کودکان خود جلوگیری کنند.

کبیری اضافه کرد: در راستای اجرای طرح کاهش آسیب اجتماعی نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان لردگان اختصاص داده شد تا تجهیزات برای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خریداری و ارائه آموزش در این شهرستان به خصوص در مناطق پر خطر افزایش پیدا کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار