مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاشت درخت در هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های با مشارکت طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلام حسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری این استان در حاشیه کاشت نهال در منطقه پشکان گچساران گفت: کاشت درخت در هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های با مشارکت طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و در جنگل های شهرستان های استان ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار نهال غرس می شود. 

غلام حسین حکمتیان افزود: این نهال ها از گونه های سازگار با منطقه شامل کنار و اکالیپتوس در جنگل های آسیب دیده از بلایایی مانند آتش سوزی کاشت می شود.

او بیان کرد: تامین نهال، کاشت با مشارکت طبیعت دوستان و حفاظت از مراحل توسعه جنگل های دست کاشت در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان گفت: در ۲ سال گذشته هزار میلیارد ریال برای احیای جنگل و مراتع و همچنین احداث سازه های آبخیزداری در استان هزینه شده است.

او پیشگیری از آثار مخرب سیلاب ها، کاهش فرسایش خاک و تلطیف هوا به ویژه در مناطق گرمسیری و در شهرستان هایی که پدیده ریزگرد هوا را تحت تاثیر قرار می دهد از پیامد های توسعه جنگل ها و مراتع است.

حکمتیان با بیان اینکه امسال نیز احیای پنج هزار و ۷۰۰ هکتار جنگل و مرتع کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود گفت: امسال هم ۲۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های منابع طبیعی استان ابلاغ شده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل است.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.