رئیس اداره تعزیرات حکومتی مراغه گفت: با هدف ساماندهی به بازارمیوه برخورد با متخلفان صنفی میوه در مراغه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،منصوری رئیس اداره تعزیرات حکومتی مراغه گفت: در اولین روز نظارت بر بازار  میوه  این شهر در بازدید از ۱۰ واحد صنفی برای شش واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شده است.

منصوری گفت: گرانفروشی، درج نکردن قیمت، نداشتن فاکتور خرید، کم فروشی، فعالیت بدون پروانه کسب از جمله تخلفات واحد‌های فروش میوه در مراغه است.

او گفت: این بازرسی و نظارت‌ها در راستای  سامان بخشیدن به بازار آشفته میوه و احقاق حقوق شهروندان مراغه‌ای انجام می شود.

 رئیس تعزیرات حکومتی مراغه گفت: نظارت بر بازار میوه تا متعادل شدن قیمت‌ها با حضور اعضای شعبه سیار تعزیرات، نیروی انتظامی، اداره صمت و اتاق اصناف ادامه خواهد داشت.

او افزود:  سازمان تعزیرات حکومتی مرجع نظارتی نبوده و بازرس در اختیار ندارد و در واقع مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی و اقتصادی می باشد ولی بنا بر ضرورت و  جهت احقاق حقوق شهروندان این گشت نظارتی راه اندازی شده است.

او گفت: این نظارت معطوف به مغازه‌ها و واحد‌های صنفی قانونی دارای پروانه کسب بوده و دستفروشان از آنجا که اساسا فعالیت آن‌ها غیر قانونی بوده از شمول آن خارج هستند و هر گونه تخلف صنفی آن‌ها قابل پیگیری برای این مرجع نیست.

 منصوری افزود: طبق قانون ساماندهی دست فروشان میوه برعهده شهرداری است و شهروندان میوه مورد نیاز خود را از واحد‌های صنفی قانونی خریداری کنند.

به دنبال افزایش نرخ میوه هفته گذشته اطلاعیه هشدار تعزیرات حکومتی در شهر مراغه مبنی بر برخورد قانونی با متخلفان صنف میوه و تره بار در رسانه‌های  خبری محلی  منتشر شد.

در روز‌های گذشته قیمت میوه در مراغه به شدت افزایش یافته و در برخی محله‌ها میوه به فاصله چند صد متر با قیمت‌های متفاوت به فروش می‌رسد که این امر موجب نارضایتی مردم شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.