معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی در استان باید اقدام به پیش ثبت نام الکترونیکی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، راستگو معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ارائه گواهی عدم سو پیشینه برای ثبت نام در انتخابات شورا‌ها الزامی است، افزود: با توجه به اعتبار ۳ ماهه گواهی عدم سو پیشینه، توصیه می‌شود داوطلبان احتمالی اخذ گواهی را به روز‌های آخر موکول کنند تا در مراکز ارائه این خدمت، ترافیک ایجاد نشده و تهدیدی متوجه سلامتی آنان و مردم نشود.

او با اشاره به زمانبندی انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شورا‌ها در سطح شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه امسال و در سطح روستا‌ها و تیره‌های عشایری از روز دوشنبه ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز و به مدت یک هفته ادامه می‌یابد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراها، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سو پیشینه خود را که از تاریخ صدور آن بیش از ۳ ماه نگذشته باشد، ارائه کنند.

راستگو گفت: داوطلبان باید پس از دریافت گواهی عدم سو پیشینه و پیش ثبت نام الکترونیکی برای نهایی سازی آن به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه کنند.

او افزود: داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا و نیز تیره‌های عشایری می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس +۱۰ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به آدرس www. adliran.ir نسبت به دریافت گواهی عدم سو پیشینه خود اقدام کنند.

آذربایجان شرقی با چهار میلیون جمعیت دارای ۶۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستاست.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.