مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف تبدیل روستای تاریخی کنزق سرعین به پایگاه ملی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل  گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای کنزق، اقدامات برای تبدیل آن به پایگاه ملی در اولویت قرار گرفته است.

او افزود: مقدمات این مهم فراهم شده و به‌زودی تبدیل روستای کنزق و غارهای دستکند این روستا ابلاغ می‌شود تا پس از آن شاهد تخصیص ردیف بودجه از اعتبارات ملی برای این پایگاه در راستای مطالعه و توسعه آن باشیم.

فلاحی بیان کرد: پیش از این استان اردبیل فاقد پایگاه ملی بود که پارسال با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده توانستیم شاهد ثبت پایگاه ملی شهر یری باشیم و امسال نیز تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی به تصویب رسید.

او گفت: برای سال آینده نیز در نظر داریم که تبدیل قلعه اولتان به پایگاه ملی را پیگیری و به سرانجام برسانیم تا استان اردبیل صاحب سه پایگاه ملی شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود:  این اقدامات علاوه بر توسعه اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی، زمینه برای معرفی هر چه بیشتر این قابلیت‌ها در سطح ملی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.