رئیس کل دادگستری همدان از سازش ۱۵۰ پرونده قضایی در دو ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: ۱۵۰ پرونده قضایی در کمتر از ۲ ماه در همدان منجر به مصالحه شد و در این پرونده ها، شاکیان از ۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان خود گذشت کردند.

او با اعلام اینکه در بازه زمانی ۵۰ روزه، ۱۵۰ پرونده با بهره مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین منجر به مصالحه بین طرفین دعوی شده است، گفت: در مجموع نتایج این مصالحه‌ها شاهد گذشت یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان از سوی شاکیان نسبت به طرف مقابل شان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان همدان  با بیان اینکه در یک سال اخیر اقدامات قابل توجهی در سطح دستگاه قضایی استان انجام شده، افزود: بهره گیری از نیروی‌های جوان و تلاش در انتخاب افرادی که بتوانند در شهرستان‌های محل خدمت خود مستقر و ساکن شوند از جمله این اقدامات بوده است.

عدالتخواه  خاطرنشان کرد: رفتن به سمت برنامه‌های کیفی از جمله اجرای طرح قاضی محور و بهره مندی از سامانه ساآب (سامانه ارزشیابی آرای محاکم بدوی) با هدف استحکام و اتقان آرای صادره در محاکم بدوی، روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی را کیفی‌تر می‌کند.

او توجه و نگاه ویژه دستگاه قضا به مسئله حبس زدایی و برخورد با مفاسد داخلی درون دستگاهی را هم از جمله برنامه‌های عملیاتی شده در سال جاری برشمرد و افزود: اجرای طرح‌های مبتکرانه در قالب تشکیل ستاد تالیف قلوب با بهره گیری از کمیته‌های مصلحین و معتذرین به عنوان کمیته‌های معین این ستاد، آمار کیفی و کمی پرونده‌های منجر به صلح و سازش در استان را ارتقاء بخشیده است.

رئیس کل دادگستری استان همدان بیان کرد: آموزش‌های لازم در قالب کتابی با محتوای آموزه‌های قرآنی و سیره ۱۴ معصوم علیهم السلام درخصوص نحوه فراهم ساختن شرایطی برای گذشت شاکی در دعوی به قضات و دادیاران ارائه شده است.

عدالتخواه عنوان کرد:همچنین در مجموع این پرونده‌های منجر به صلح و سازش، شاهد آن بودیم که ۳۳۹ میلیون تومان جزای نقدی بخشیده شد و متهمان نیز یک هزار و ۲۲۶ ماه هم حبس نرفتند.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار