رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۲ هزار و ۵۲۸ دوز واکسن آنفلوآنزا از سوی حوزه بهداشت و درمان به طور رایگان به زندانیان استان تزریق شده است.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهداندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: کانون های جمعیتی همواره یکی از مکان های پرخطر برای انتقال بیماری های تنفسی و سایر بیماری های عفونی بوده اند اما ندامتگاه های سیستان وبلوچستان در حال تبدیل شدن به پایگاه‌هایی برای ترویج رفتارهای پیشگیرانه بهداشتی هستند.

او  ادامه داد: راه اندازی پایگاه سلامت امید در زندان مرکزی استان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اقدامات در مسیر نهادینه کردن فرهنگ بهداشت و درمان در ندامتگاه هاست و خوشبختانه برخی از برنامه های آموزشی و پیشگیری با کمک تعدادی از مددجویان ساکن در همین ندامتگاه انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: توجه به سلامت گروه های در معرض خطر و آسیب پذیر سیاست اصولی نظام سلامت و برخواسته از رویکرد عدالت محور در تصمیمات کلان کشوری است.

هاشمی با اشاره به تزریق رایگان در ندامتگاه های استان گفت: در شرایطی که کشور ما با تحریم های مالی و انسداد مسیرهای نقل و انتقال ارز برای تامین اقلام ضروری روبرو است، زندانیان به عنوان جمعی از گروه های آسیب پذیر جامعه همانند بیماران تالاسمی و هموفیلی، مادران باردار پرخطر و بیماران پیوند کلیه از خدمات تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برخوردار شدند.

هاشمی با بیان اینکه سلامت زندانیان به عنوان عضوی از جامعه ما بصورت روزانه در استان رصد می شود اظهار داشت: به کارشناسان شاغل در پایگاه سلامت امید مستقر در ندامتگاه مرکزی زاهدان و سایر همکارانم توصیه کرده ام تا آموزش و غربالگری و بیماریابی را در زندان تقویت کنند و بر اساس گزارش های واصله اقدامات آموزشی در زندانها آنقدر اثر بخش بوده است که هم اینک ۹۰ داوطلب سلامت در بین زندانیان داریم که با همکاران ما در زمینه ترویج برنامه های سلامت مشارکت می کنند.

او افزود: با استقرار پایگاه سلامت امید در زندان زاهدان تغییرات گسترده ای در سیمای سلامت زندان رقم خورده است و در حال حاضر با استقرار ۲ پزشک عمومی و دندانپزشک در ندامتگاه مرکزی زاهدان و تیم کارشناسان مجرب سلامت سعی ما بر این است که بهترین خدمات را به این قشر از جامعه ارائه دهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار