نریمانی از ارائه بیش از ۷ هزار و ۲۵۰ خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان کردستان در قالب برنامه‌های حوزه مشاوره تربیتی و تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، گفت: در شرایط کنونی موضوع استمرار فعالیت‌های آموزشی، چالش جدی داشته، اما خوشبختانه آموزش و پرورش به خوبی توانسته است این موضوع را مدیریت کند.

او ادامه داد: در این میان استمرار فعالیت‌های پرورشی در مدارس در شرایط کرونایی با چالش بیشتر مواجه بوده است، چون آموزش‌ها و فعالیت‌های تربیتی بیشتر چهره به چهره است و شاید در فضای مجازی نمود کمتری داشته باشد.

نریمانی با بیان اینکه حوزه پرورشی با ۴۰ برنامه و ۳۰۰ فعالیت در حال اجراست؛ گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای تربیتی یکی از برنامه‌های محوری حوزه پرورشی است که در این شرایط از اهمیت ویژه ایی برخوردار بوده و در راستای اجرای بند ۳-۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان از ابلاغ یک بسته با عنوان «بسته ویژه ارتقای خدمات مشاوره‌ای و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی» به شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و گفت: امروز واقعا دانش آموزان بیشتر از قبل از لحاظ جسمی و روحی در معرض انواع تهدید‌ها قرار گرفته اند.

اوعدم تحرک دانش آموزان و خانه نشینی آنان و آموزش در بستر فضای مجازی را عامل ایجاد مشکلات جسمی و روحی عنوان کرد و عدم تخلیه هیجانات دانش آموزان و نداشتن ارتباط اجتماعی با همسالان و یکجا نشینی را عامل ایجاد بسیاری از مسائل و مشکلات روحی دانست.

این مقام مسئول با بیان اینکه این بسته ابلاغی دارای چهار برنامه می‌باشد؛ طرح پیام مشاور را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: این طرح ویژه دانش آموزان، اولیا و مشاورین مدارس است.

او به فرایند اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت متمرکز کشوری بوده و همه مشاورین مدارس و دانش آموزان عضو این کانال شده و از محتوا‌های تولید شده آن استفاده می‌کنند.

نریمانی خاطرنشان کرد: هر مدرسه در سطح استان کانالی تحت عنوان «کانال مشاوره مدرسه» راه اندازی کرده است و خدمات مشاوره‌ای را به صورت غیرحضوری به دانش آموزان و اولیا ارائه می‌دهد.

او «طرح همدل» را یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت پرورشی در حوزه ارائه خدمات مشاوره تربیتی و تحصیلی عنوان کرد و بازشناخت سریع و به موقع نیازها، تسهیلگری در ارائه خدمات تخصصی مشاوره به اولیا و دانش آموزان را از اهداف این طرح برشمرد.

نریمانی بیان کرد: طرح همدل در قالب فعالیت ۱۲ ساعته تلفنی توسط مشاورین در مدارس انجام می‌شود و در این طرح مشاورین با دانش آموزان در تماس بوده و وضعیت تحصیلی و تربیتی آنان را رصد و پیگیری می‌کنند و مشاوره‌های لازم را به اولیا و دانش آموزان می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان «طرح صدای مشاور» را از دیگر برنامه‌های مشاوره‌ای معاونت پرورشی عنوان کرد و اظهارداشت: دانش آموزانی که نیاز به ارائه خدمات حضوری داشته باشند شناسایی شده و به ۱۷ مرکز تخصصی مشاوره در استان ارجاع داده می‌شوند و به آن‌ها خدمات حضوری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.