جورجیای آمریکا بار دیگر نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در این ایالت تأیید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، ایالت جورجیای آمریکا امروز دوشنبه، برای سومین بار پس از بازشماری آرا، با تأیید نتیجه انتخابات، بر پیروزی جو بایدن صجه گذاشت؛ اقدامی که ضربه‌ای بزرگ به تلاش‌های ترامپ برای معکوس کردن نتیجه انتخابات محسوب می‌شود.

طبق اعلام شبکه خبری سی ان ان، «برد رافنسپرجر» که به عنوان وزیر امور ایالتی جورجیا فعالیت دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز، روزی مهم برای سلامت انتخابات در جورجیا و در تمامی کشور به حساب می‌آید. ساکنان جورجیا اکنون می‌توانند با دانستن این مسأله که آرای قانونی شان به شکلی صحیح، عادلانه و به طور قابل اعتماد شمارش شده، به جلو به پیش بروند.

سی ان ان با اعلام این خبر گزارش داد: این تأیید، ضربه‌ای دیگر به دونالد ترامپ به حساب می‌آید که هفته‌ها به شکلی بی اساس، بحث تقللب در انتخابات این ایالت را مطرح می‌کرد و به مقامات انتخاباتی بخاطر عدم تغییر نتایج به نفع وی حمله می‌برد.

رافنسپرجر اوایل امروز نیز در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود نتایج غیر قابل تغییر باقی خواهند ماند. او به به شکلی مستقیم از ترامپ برای نشر اکاذیب انتقاد کرده بود. وزیر ایالتی جورجیا گفته بود: چه رئیس جمهور آمریکا باشد و چه نامزد شکست خورده فرمانداری، باید اطلاعات نادرست در خصوص مدیریت انتخابات محکوم شده و رود شود. سلامت (انتخابات) و حقیقت امری مهم است.

گفتنی است پیشتر ترامپ مدعی پیروزی در انتخابات ایالت جورجیای آمریکا شده بود. جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا این ایالت را با بیش از ۱۲ هزار رأی برنده شد که با این حساب، وی نخستین رئیس جمهور دموکرات شد که در نزدیک به سه دهه اخیر توانسته ببرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار