باستانی گفت:تجهیز امکانات بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام از نظر نوع تجهیز و سرعت اقدامات چشمگیر بوده است.

الهام باستانی رییس بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: نحوه تجهیز امکانات بیمارستانی در این مرکز درمانی چه از نظر نوع تجهیز و چه سرعت اقدامات، ارزشمند و چشمگیر بوده است.

 باستانی در رابطه با توسعه و تکمیل تجهیزات پزشکی بیمارستان شهید مصطفی خمینی در زمان کرونا اظهار کرد:همه گیری کرونا اثرات متفاوتی را بر رویکردها، برنامه‌ها و فرایند‌های بیمارستان‌ها بجای گذاشته است.

او افزود:طی ۶ ماه گذشته واحد (مهندسی پزشکی) فعالیت و کار‌های متعددی در تمامی حوزه‌ها اعم از راه اندازی بخشها، دستگاهها، خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی و ... داشته که می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

۱_ کارشناسی، نیاز سنجی و پیگیری در خصوص نیاز به دستگاه‌های اکسیژن ساز سانترال و سیلندر‌های اکسیژن که با توجه به پیگیری‌های انجام شده، خرید دستگاه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام پذیرفت و ظرفیت تولید اکسیژن ساز از ۴۰۰ لیتر در دقیقه به ۱۸۰۰ لیتر افزایش یافته و مانیفیلد ورودی سیلندر‌ها از ۹ ورودی به ۱۹ ورودی افزایش یافته و تعداد ۶۵ سیلندر اکسیژن نیز خریداری گردید. در همین راستا بیش از ۱۰۰ فلومتر، ۵۰ مانومتر،۳۱ کنسول بالای سر بیمار خریداری، تعویض و نصب گردید؛ و هر روز نیز چک و عیب یابی فلومتر‌ها و ... در حال انجام می‌باشد.

۲_ خرید دستگاه هود شیمی درمانی برای بخش شیمی درمانی که یک ضرورت برای این بخش می‌باشد.

۳_ راه اندازی دو بخش ویژه جدید با تمامی تجهیزات اعم از ونتیلاتور، مانیتورینگ، بای پپ، الکتروشوک، پمپ‌های تزریق و ...

۴_ برنامه ریزی و زمان بندی جهت انجام تعمیر فوری و سرویس دوره‌ای دستگاه‌هایی اعم از ونتیلاتور، الکتروشوک، پمپ‌های تزریق، رادیولوژی، CT اسکن و... که بسیاری انجام شده و سرویس سایر دستگاه‌ها در حال انجام و پیگیری می‌باشد.

۵_جلوگیری از خواب بیشتر دستگاه‌ها و تجهیزات علی الخصوص ماشین‌های دیالیز که شرایط خاص حاکم بر خود را دارند و از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و کماکان نیز در حال پیگیری می‌باشد که چند دستگاه دیگر نیز وارد مدار شوند.

۶_ کارشناسی خرید و تامین ملزومات پزشکی و کیت‌های آزمایشگاهی برای چند ماه آینده و جلوگیری از کمبود اقلام با توجه به شرایط ارزی پیش آمده و رعایت بیشترین پروتکل‌های اداره کل تجهیزات در تهیه‌ی این اقلام

۷_ رفع عیب تجهیزات، و بازدید مستمر از بخش‌ها و وضعیت تجهیزاتی آن‌ها و رفع نیازمندی‌ها در حد توان و امکانات

۸- برنامه ریزی جهت خرید بسیاری از اقلام طبق نظر و رضایت مسئولین بخش‌ها در کوتاه‌ترین فاصله‌ی زمانی که چند مورد اعم از خرید: تشک حافظه دار، فشارسنج و... در حال انجام می‌باشد و طی روز‌های آتی ان شاءالله انجام خواهد شد.

او اضافه کرد:قطعا کمبود‌ها و نیازمندی‌هایی وجود دارد و با شرایط ایده آل در بعضی از موارد فاصله‌ی زیادی داریم، اما خداروشکر در این وضعیت بیماری کووید ۱۹ از لحاظ تجهیزات و امکانات در سطح بسیار خوبی قرار داریم و کمبود خاصی تا این لحظه دیده نمی‌شود.

باستانی عنوان کرد:ان شاءالله برنامه‌های بلند مدت برای ارتقای سطح تجهیزاتی در حال تدوین می‌باشد که نیازمند همکاری و صبر و حوصله همکاران و تلاش تمامی عزیزان می‌باشد و این واحد قطعا پیگیر ارتقای سطح کمی و کیفی در حوزه‌ی تجهیزات پزشکی می‌باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.