بسته اخبار انتظامی استان کرمان؛

توقیف بنز لاکچری/کشف موتور سیکلت ۲میلیاردی

با اخبار انتظامی امروز دوشنبه ۱۷ آذر ماه ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته امروز می‌خوانیم:

بنز لاکچری به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی استان کرمان از توقیف یک دستگاه سواری بنز اس ال ۳۵۰ قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: طی اعلام مرکز مانیتورینگ استان کرمان مبنی بر تردد یک دستگاه سواری بنز اس ال ۳۵۰ قاچاق، که از استان‌های جنوبی وارد حوزه پلیس راه جنوب شده، بلافاصله توقف آن در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او با بیان اینکه این خودرو به صورت قاچاق وارد کشور شده بود، افزود: با هوشیاری ماموران پلیس راه جیرفت-کرمان، خودرو ردگیری و طی یک عملیات متوقف و برای سیر مراحل قضایی و قانونی تحویل داده و راننده آن نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با قاچاق کالا، پلیس کرمان با تمام توان با این موضوع برخورد خواهد کرد.

پژو با ۱۴۲ کیلو تریاک متوقف شد

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۴۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک از یک دستگاه پژو ۴۰۵ در عملیات ماموران انتظامی بخش راین خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: مأموران انتظامی بخش راینِ شهرستان کرمان با همکاری پاسگاه گزک، حین گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

او افزود: راننده خودرو بدون توجه به اخطار و ایست ماموران با افزایش سرعت، اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و مراقبت، ناچاراً خودرو را در بیابان رها و با استفاده از تاریکی هوا از محل متواری شد.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۴۲ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را کشف کردند.

سردار ناظری با اشاره به تلاش پلیس برای دستگیری متهم متواری، گفت: پیشگیری از اعتیاد و مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند عزم همگانی بوده و تا حصول نتیجه مطلوب بایستی تمامی نهادها، دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه به وظایف تعریف شده خود عمل کنند.

کشف موتورسیکلت ۲ میلیاردی قاچاق در کرمان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت یاما‌ها ۱۰۰۰ سی سی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۷ شهر کرمان حین گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت یاما‌ها ۱۰۰۰ سی سی فاقد پلاک که با حرکات نمایشی موجب رعب و وحشت شهروندان شده بود، برخورد و آن را متوقف کردند.

او با بیان دستگیری راکب موتورسیکلت، افزود: کارشناسان ارزش این موتورسیکلت غیرمجاز را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف ۵۱ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان منوجان گفت: ماموران انتظامی بخش آسمینون از یک دستگاه خودروی سواری ۵۱ دستگاه از مدل‌های خارجی گوشی تلفن همراه قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ منوچهر نوری افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بخش آسمینون شهرستان منوجان حین کنترل خودرو‌های عبوری محور اصلی بندرعباس-کهنوج به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۵۱ دستگاه گوشی تلفن همراه از انواع مدل‌های خارجی و قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال کشف شد.

کشف ۲۵ تن چوب اُکالیپتوس در کرمان

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمات از توقیف یک دستگاه تریلر، با ۲۵ تن چوب اُکالیپتوس قاچاق خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیی گفت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی مرصاد، به یک دستگاه تریلرحامل چوب قاچاق مشکوک و آن رابرای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو، ۲۵ تن چوب ُاکالیپتوس قاچاق را که دارای مجوز جعلی و غیر قانونی بود، کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه کارشناسان، ارزش چوب کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: نیروی انتظامی با مخربان محیط زیست و قاچاقچیان چوب برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

قاتل مسلح فراری دستگیر شد

فرمانده انتظامی عنبرآباد از دستگیری قاتل فراری بعد از گذشت یک هفته به همت ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا فیروزبخت گفت: اوایل آذر ماه امسال، فردی اقدام به قتل مسلحانه یکی از شهروندان در جریان یک نزاع و درگیری دسته جمعی کرد و از آنجا که قاتل پس از وقوع قتل متواری و محل اختفای خود را به صورت مداوم تغییر می‌داد، اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری وی مثمر ثمر واقع نشد.

او افزود: در نهایت ماموران پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را پس از هماهنگی قضایی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ فیروزبخت تصریح کرد: این متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس آگاهی به بزه ارتکابی خود اعتراف و انگیزه قتل را اختلاف و درگیری قبلی با مقتول اعلام کرد.

او با تاکید بر اینکه پدیده نزاع و درگیری در جامعه از آن دسته آسیب‌هایی است که با ایجاد اخلال در روابط اجتماعی، فضایی آکنده از بغض، کینه و دشمنی را در میان افراد به وجود می‌آورد، گفت: بیشتر کسانی که با دیگران درگیر می‌شوند، شاید حتی به فکرشان نیز نرسد آسیبی که به فرد مقابل میزنند، آن‌ها را جزو مرتکبان جرح عمدی و قتل نفس قرار می‌دهد، اما وقتی خشم طغیان می‌کند، کمتر کسی است که به عواقب آن فکر کند.

سرهنگ فیروزبخت تاکید کرد: با آموزش مهارت‌های زندگی و یادگیری، مسائلی مانند خونسردی، متانت، تامل، تفکر و افزایش آستانه تحمل افراد، می‌توان نزاع و درگیری را در سطح جامعه کاهش داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار