بیماران مبتلا به فشار خون و دیابت در روز‌های کرونایی نباید از روند درمان خود غافل شوند و برای چک کردن وضعیت بیماری مراجعه آن‌ها به پایگاه‌های سلامت ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شاه آبادی مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : طبق آمار‌ها ده درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان کرمانشاه دیابت دارند و ۲۶ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان نیز به فشار خون مبتلا هستند که باید به طور مرتب مراقبت‌های درمانی را انجام دهند.

او گفت : قبل از شیوع ویروس کرونا این افراد با مراجعه به پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی هر ماه ویزیت می‌شدند، اما به دلیل ترس ناشی از ابتلا به کرونا در حال حاضر مراجعه آن‌ها کمتر شده که این می‌تواند در بیماران آسیب ایجاد کند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت کنترل این بیماری ها، برای غربالگری افراد از ۲۵ مرداد تا ده ابان امسال فراخوان داده شد که در این فراخوان ۸۴ هزار و ۳۰۸ مراقبت بیماری فشار خون و ۲۰ هزار و ۷۰۳ مراقبت دیابت انجام شد.

شاه آبادی افزود: در این طرح برای جلوگیری از ازدحام، مراجعه کنندگان به صورت نوبتی در پایگاه‌های سلامت حضور پیدا کردند.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی کنترل بیماری‌های غیر واگیر و واگیر دار، واکسیناسیون، مراقبت‌های دوران سالمندی، سلامت خانواده، سلامت کودکان و نوجوانان و مراقبت پس از بارداری و بعد از آن تعریف شده است.

 شاه آبادی گفت: یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه پرونده الکترونیک سلامت دارند که به طور دوره‌ای ویزیت می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.