معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از تایید نقشه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی با همکاری نظام‌مهندسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، غلامرضا جانقربان،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به تلاش شهرداری در توسعه ارائه خدمات غیر حضوری، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با نظام‌مهندسی تنظیم‌شده است که در  آن نقشه‌های ساختمانی به‌صورت الکترونیکی طراحی، تایید و ارسال می‌شوند.

او با بیان این که نقشه فیزیکی تنها برای پارکینگ و بعد از ساخت استفاده می‌شود، افزود: در حال حاضر برای تایید پارکینگ که می‌خواهند کمیسیون ماده صد یا تفکیک طبقات را طی کنند نقشه‌های فیزیکی وجود دارد که در ماه‌های آینده این‌ها هم به‌صورت الکترونیکی بارگذاری خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: ارسال و تایید غیرحضوری نقشه‌های ساختمانی انتهای سال ۹۸ اجرایی شد و در حال حاضر صد درصد نقشه‌های ساختمانی در مراحل تولید، تایید ، ارسال و کنترل به‌صورت الکترونیکی از طریق دفاتر نظام‌مهندسی انجام می‌شود.

او افزود: تایید اولیه گروه‌های معماری و سازه و محاسبات نظام‌مهندسی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تایید نهایی با ضوابط و دستور نقشه از سوی معاونت شهرسازی انجام می‌شود و در حال حاضر نیز به‌جز نقشه اجرایی بعد از ساخت و نقشه پارکینگ هیچ نقشه دیگری به‌صورت فیزیکی نباید وارد شهرداری شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار