در روز جهانی خاک و با شعار خاک را زنده نگه داریم کاشت نهال در زمینه بیابان زدایی در اطراف روستای صفیره انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: به مناسبت روز جهانی خاک و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهید عزیز هسته‌ای فخری زاده و شهدای سلامت استان، به واسطه پاسداشت زحمات این عزیزان برنامه شروع عملیات بیولوژیک منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشوری در سطح ۲۳۲ هزار هکتار با کاشت نهال شروع شد.

او افزود: خاک اگر از دست برود امکان جایگزینی آن به راحتی میسر نخواهد بود، بنابراین برای حفظ خاک برنامه‌ها و تمهیدات مختلفی در سازمان جنگل‌ها و به تبع آن در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری دیده ایم.

کیانی بیان داشت: زراعت چوب در سطح ۳۰ هزار هکتار، جنگل کاری اقتصادی در سطح ۳۰ هزار هکتار، توسعه جنگل و غنی سازی مناطق جنگلی در سطح ۴۷ هزارهکتار، احیا و اصلاح مراتع در سطح ۹۰ هزار هکتار در سطح کشور، بحث بیابان زدایی در سطح ۳۵ هزارهکتار و عملیات کاشت، غرس نهال و بوته در سراسر کشور آغاز شده و امروز هم در خوزستان همزمان با سراسر کشور این برنامه را آغاز کردیم.

سرهنگ زبیدی مسئول بسیج سازندگی خوزستان گفت: از سال ۹۵ تا کنون۱۵ هزار هکتار خدمات مکانیکی و بیولوژیکی با هماهنگی و همکاری اداره کل منابع طبیعی و سازمان‌جنگل‌ها انجام داده ایم و با تایید مرکز تحقیقات سازمان جنگل‌ها کار‌های خیلی خوبی انجام داده و موفق بوده ایم.

امیری زاده، مدیرکل جهادکشاورزی استان خوزستان با اشاره به اهمیت حفظ خاک و محافظت از تنوع زیستی بیان کرد: خاک ارزشمندترین نهاده‌هایی است که در این دنیا خداوند هدیه داده است و ما باید در حفظ، نگهداری و استفاده درست از آن نهایت تلاش‌مان را انجام دهیم.

او افزود: در شرح وظایف وزارت جهاد کشاورزی آمده که ما باید حافظ خاک، این نهاده مهم و حساس باشیم و کاشت نهال در این بیابان‌ها کمک زیادی به حفظ خاک می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.