به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، طرح سلامت‌محور سردار سلیمانی در ۳۵ محله شهرستان کیار اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدشجاع‌الدین زیلابی فرماندار کیار گفت: طرح سلامت و محله‌محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مقابله و مهار ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس در ۳۵ محله این شهرستان در حال اجراست.

او افزود: در این تیم‌ها ۳۳۰ نیرو با همکاری مرکز بهداشت، سپاه و هلال احمر فعال شده‌اند.

زیلابی ادامه داد: تیم‌های سلامت و محله‌محور در حوزه‌های رصد و شناسایی، مراقبت، حمایت و نظارت فعالیت دارند و در محله‌های هدف با برپایی قرنطینه‌های محلی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ یاری می‌دهند.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان در سطح‌بندی شیوع کرونا، تصریح کرد: بیشترین درگیری شهرستان در برپایی دورهمی‌های خانوادگی و مجالس ترحیم و عروسی است که در همین راستا برنامه‌های نظارتی متعددی در نظر گرفته شده است.

فرماندار کیار ادامه داد: برای جلوگیری از برپایی مراسم‌های عزا در آرامستان‌ها نیرو‌های نظارتی مستقر شده و روز‌های پنجشنبه راه‌های ورودی به آرامستان‌ها بسته و با مداحانی که در مجالس شرکت کنند برخورد می‌شود.

زیلابی خاطر نشان کرد: از مردم خواسته شده درصورت مشاهده برپایی مجالس شادی و عروسی با تعداد جمعیت بیش از حد مجاز موارد را به مرکز بهداشت اطلاع دهند.

او از استقرار تیم‌های بازرسی نیروی انتظامی برای کنترل محور‌های ورودی و خروجی شهرستان نیز خبر داد و گفت: در همین راستا سه تیم در نقاط پرتردد شهرستان مستقر شده است.

فرماندار کیار خاطرنشان کرد: بسته‌بندی کردن نان مصرفی مردم در واحد‌های نانوایی و تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی از دیگر برنامه‌هایی است که در روز‌های اخیر در دستور کار گرفته است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار