رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی نقش استراتژیک در برقراری امنیت، ایمنی و سلامت غذایی کشور ایفا می‌کند که تامین امنیت غذایی مردم در شرایط کنونی، توجه بیشتر به پژوهش در صنعت غذا را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین دکتر نصر الله پژمانفر در حاشیه بازدید از موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: فاصله زیادی برای برقراری ارتباط مناسب میان مراکز پژوهشی و جامعه وجود دارد.

او با تاکید خواستار معرفی گسترده‌تر نقش ملی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در بخش‌هایدولتی و خصوصی شد و افزود: برای تحقق این امر آمادگیهرگونه همکاری با این مرکز پژوهشی وجود دارد.

قدیر رجب زاده رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی گفت: فعالیت‌های این موسسه به واسطه رسالت‌های ملی و منطقه ای، در دو بخش رفع چالش‌های ملی و صنایع غذایی متمرکز شده است.

بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه هم زمان با تولید علم، انتظار جامعه از بخش‌های علمی کشور حل مشکلات است، افزود: پیشرفت کشور با تولید فناوری و به کارگیری آن برای ایجاد ارزش افزوده میسر است.

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی ادامه داد: فعالیت‌های پژوهشی این موسسه بر تولید فناوری معطوف است چراکه خاتمه طرح‌های پژوهشی منجر به تولید دانش فنی می‌شود.

رجب زاده با اشاره به تدوین سند امنیت غذایی کشور برای افق ۲۰۵۰ در شورای عالی امنیت غذایی، بیان کرد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در کارگروه ویژه تدوین این سند به نمایندگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان یک نهاد تاثیرگذار ایفای نقش می‌نماید.

او با تاکید بر اینکه تمام تمرکز مدیران این موسسه به جذب درآمد‌های اختصاصی معطوف است تصریح کرد: ۹۶ درصد بودجه‌ طرح‌های پژوهشی در این مرکز از صنایع متقاضیدریافت خدمات پژوهشی، فنی و مهندسی و آزمایشگاهیتامین می‌شود.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.