رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور گفت: مراکز صنعتی، همیشه از فارغ التحصیلان فنی استقبال کرده اند، زیرا این قشر از مهارت بالایی برخوردار هستند.

احمدرضا حقیقی، رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه مواجهه با کرونا و ارائه آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: همیشه در دنیا کارهای خلاق و نوآورانه از دانشگاه ها خواسته می‌شود، با شیوع کرونا هم مسئولان آموزش عالی با استفاده از خلاقیت و نوآوری به خوبی به ارائه آموزش های مجازی در دانشگاه ها پرداختند. 

حقیقی گفت: این نحوه آموزش مجازی یا آنلاین در دانشکده ما نیز شروع شد، به طوریکه حتی یک روز هم آموزش تعطیل نشد.

او ادامه داد: در این ایام جلسات کلاس‌هایی که تشکیل شد، نسبت به ترم گذشته بیش از جلسات حضوری بود. در ترم گذشته ۱۶ جلسه کلاس آنلاین برگزار شد که بی سابقه بود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور تهران افزود: در ترم جاری برای اعطای نمره دروس به دانشجو از ابتدا ارزشیابی مستمر و تدریجی را شروع کردیم که در پایان ترم به مشکلی برخورد نکنیم.  

حقیقی گفت: البته در بخش آموزش‌های مهارتی که جزو بخش‌های حساس ما است با مشکل مواجه هستیم. منتظریم کرونا کمی کاهش پیدا کند تا دوباره روند آموزش ها به صورت حضوری، آغاز شوند.  

رئیس دانشکده شهید شمسی پور ادامه داد: بیشتر کلاس‌های عملی را به صورت مجازی برگزار کرده ایم، اما در تعدادی از کلاس‌های عملی ضرورت دارد که حضور فیزیکی وجود داشته باشد.  

او بیان کرد: اگر ستاد کرونا به ما اجازه بدهد به صورت محدود و در حد دو تا سه جلسه کلاس حضوری برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان از آزمایشگاه استفاده کنند. اما اگر این امکان وجود نداشته باشد آن‌ها را هم به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.  

حقیقی از آمار بالای اشتغال دانشجویان این دانشکده خبر داد و گفت: مراکز صنعتی، استقبال بسیار بالایی از فارغ التحصیلان این دانشکده داشته اند و آنها را جذب کرده اند زیرا دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای از مهارت بالایی برخوردارند.

او با اشاره به اینکه دانشجو، تبلور استکبار ستیزی است، گفت: روز دانشجو تبلور آرمان گرایی دانشجویی در مقابل مصرف گرایی و تبلور منطق و اندیشه صحیح  است. دانشجویان در طول ۴۰ سال گذشته، دوران جنگ، دوران سازندگی و ایام کرونا همیشه باعث سازندگی شده اند و باید به این قشر افتخار کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار