مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح بسته تحولی مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح بسته تحولی مدرسه خوانا در پنج درصد از مدارس ابتدایی استان خبر داد.

او گفت: این طرح در استان به عنوان نخستین منطقه کشور به صورت پایلوت  آغاز شدو در مابقی استان‌ها تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

قائدامینی افزود: این طرح در راستای تقویت مهارت‌های اساسی نوآموزان دوره پیش دبستانی و دانش آموزان دوره ابتدایی از جمله مهارت خواندن، نوشتن، سخن گفتن و گوش دادن است و این مهارت‌ها به صورت تلفیقی و در قالب بسته تقویت مهارت زندگی، مشارکت مدرسه محور، مهارت‌های زبانی و آداب زندگی اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: هم‌اکنون در استان ۱۷ منطقه آموزشی با بیش از ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی فعال است که اجرای این طرح به عنوان یکی از محور‌های سند تحول بنیادین است.

قائدامینی اظهار داشت: این طرح در سال تحصیلی جدید در ۵۲ مدرسه ابتدایی در مناطق مختلف شهری، روستایی و عشایری استان اجرا می‌شود.

او به ارائه آموزش و توزیع بسته‌های لازم برای اجرای این طرح بین ۱۷۳ معلم در پایه‌های مختلف مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: در این طرح شیوه خواندن دانش‌آموزان، تجزیه و تحلیل دانش‌آموزان، افزایش توانای درک مطالب و مفاهیم معنای شعرها، ضرب المثل‌ها، ترجمه کلمه به کلمه عبارت‌های مختلف، روان‌نویسی، مهارت گوش دادن درست، شیوه مجری‌گری و ادای صحیح کلمات، برطرف کردن غلط‌های املایی به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار