یک کارشناس محیط زیست گفت: فقدان محکومیت برای حیوان آزاری، سبب شده افراد زیادی اقدام به حیوان آزاری کنند.

محمد طارمی کارشناس محیط زیست  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش حیوان‌ آزاری در کشور اظهار کرد: متاسفانه این روز‌ها به صورت مرتب در فضای مجازی فیلم‌هایی از آزار و اذیت حیوانات منتشر می‌شود که بسیار آزاردهنده است.

او با اشاره به اینکه  لایحه حمایت از حیوانات در انتظار تصویب مجلس است و حیوان آزاری باید جرم شناخته شود اظهار کرد: حیوان آزاری از نظر دین اسلام عملی قبیح است و همچنین بحثی است که قرن‌ها از سوی پیامبران نهی شده است.

این کارشناس محیط زیست حیوان آزاری را یک نوع بیماری دانست و گفت: متاسفانه در قانون مجازات اسلامی ایران محکومیتی برای این افراد صادر نشده است. به همین دلیل است که این موضوع بیشتر از همیشه مشاهده می‌شود و افراد زیادی بدون ترس و واهمه اقدام به حیوان آزاری می کنند و با افتخار فیلم آن را در فضای مجازی منتشر می کنند.

او عنوان کرد: حیوانات بخشی از جامعه، طبیعت و محیط زیست هستند و در برقراری توازن در نظام طبیعت نقش موثر و غیر قابل انکاری دارند.

وی افزود: حیوانات همچون انسانها از حقوق خاصه مانند حق حیات، حق زیست جمعی و حق استفاده از حیات وحش برخوردار هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
باید جرم انگاری دو طرفه باشد چه از طرف انسان به حیوان چه از طرف حیوان به انسان ، انسان اگر جرمی بر روی حیوانی انجام دهد مجازاتش چند برابر باید باشد ولی اگر حیوانی بر انسانی جرمی انجام داد باید اگر صاحب دارد صاحبش مجازات شود اگر ندارد به طبیعت در جنگلها و زیستگاه حیوانات وحشی انداخته شود .
آخرین اخبار