مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ثبت ۱۵۴ میلیمتر بارش طی سال آبی جاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال آبی تاکنون (یکم مهر تا ۱۷ آذر) ۱۵۴ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

او اضافه کرد: باتوجه به اینکه بارش‌ها به شکل باران بوده از دسترس استان خارج شده و نمی‌تواند در بهبود منابع آبی پایدار استان تأثیر بسزایی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


چراغپور ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد را پنج سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ارتفاع برف در همین تاریخ در میانگین بلندمدت ۲۰ سانتی‌متر و در سال گذشته ۸۹ سانتی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تأخیر در بارش‌های پاییزه و تغییر شکل از برف به باران در سال آبی جاری می‌تواند نیاز آبی استان را در فصل تابستان با تنش مواجه کند از همین رو می‌طلبد همچنان در مصرف آب مدیریت صحیحی به کار گرفته شود.

چراغپور در ادامه با اشاره به خروج سامانه بارشی اخیر از استان خاطر نشان کرد: تا پایان هفته بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شود و آسمان استان آفتابی تا نیمه ابری خواهد بود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار