کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: اختلال بویایی ناشی از کرونا را می‌توان با دارو‌هایی مانند ویتامین آ، ویتامین‌های گروه ب، روی و برخی از دارو‌های دیگر درمان کرد.

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه می‌توان با بکارگیری دارو‌هایی نظیر ویتامین آ و ویتامین‌های گروه ب و روی حس بویایی را در بیماران کرونایی تقویت کرد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: همچنین لازم است برای مدت ۲ تا ۴ هفته روزانه ۲ تا ۳ بار بینی تان را با سرم شستشوی ولرم بشویید. با این روش به کاهش التهابات و آثار عفونت در مجرای تنفسی کمک زیادی می‌شود.

عبدالله نژاد افزود: بوییدن روغن بادام تلخ، هسته آلبالو، دارچین، رازیانه، زیره یا عطر‌هایی که اسانس و عصاره گل رز دارند؛ همچنین اسانس نعنا، اکالیپتوس و پوست لیمو می‌تواند محرک‌های خوبی برای بویایی باشد.

این مقام مسئول از حذف سبد غذایی همچون بوی تند اذعان کرد: خوردن موادغذایی دارای بوی تند را همچنین در درمان احساس و توهم بوی بد، بیماران باید از هرگونه بوی بد یا تند دوری کنند و تا حد امکان از خوردن مواد غذایی دارای بوی تند مانند سیر، پیاز، ادویه‌های تند پرهیز کنند.

او یادآور شد: همچنین بیمار می‌تواند برای اطلاع از نحوه‌ی بهداشت فردی و محیط در خانه با تلفن گویای ۱۹۰ و ۴۰۳۰ موارد پرسش شده خود را با مراقبین سلامت مطرح کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.