مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا درباره سلامت انتخابات اخیر ابراز تردید و از تایید رئیس‌جمهور منتخب این کشور امتناع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ایندیپندنت، جان رتکلیف، مدیر اداره اطلاعات ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از تأیید دولت بایدن خودداری کرد.

او در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: در مورد مسئله انتخابات خواهیم دید که چه کسی در چه کرسی‌هایی قرار دارد.

وی با زیر سوال بردن سلامت انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا، گفت در این انتخابات در سوم نوامبر گذشته، تخلفاتی رخ داد.

رتکلیف افزود: این انتخابات شبیه هیچ انتخابات قبلی در آمریکا نبود و ادعا‌هایی درباره برگه‌های رایی که از چمدان‌ها خارج شد و برگه‌های رایی که از نیویورک به ایالت پنسیلوانیا منتقل شد، وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: نمی‌دانم این انتخابات را چگونه می‌توانیم با انتخابات در گذشته مقایسه کنیم، زیرا متفاوت است. امیدوارم بار دیگر انتخابات مشابه برگزار نشود. جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در گذشته توافق کردند ایده رای گیری پستی بد بود و بعضی از مردم معتقد بودند باید به علت همه گیری کرونا، از این شیوه استفاده می‌کردیم و ما نتایج آن را دیدیم. به اعتقاد من، در این انتخابات، کار خوبی برای مقابله با دخالت خارجی و تلاش‌ها برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات در مقایسه با آنچه در سال ۲۰۱۶ شاهد آن بودیم، انجام دادیم.

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا، خواستار تحقیق درباره تقلب و تخلفات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد و گفت: شماری از آمریکایی‌ها به فرآیند انتخابات اعتماد ندارند. باید در سریعترین زمان ممکن، به پاسخ‌هایی برای همه این سوالات برسیم. باید از کارکنان پست، رانندگان کامیون‌ها و کارکنان مراکز رای گیری، بازجویی و سوالاتی را درباره همه این تخلفات و موارد تقلب مطرح کنیم. امیدوارم مسئولان اداره تحقیقات فدرال و وزارت دادگستری به طور مستقیم با آمریکایی‌ها در این باره سخن بگویند. زیرا اعتماد بسیاری از شهروندان ضعیف شده است و معتقدند رای‌ها به صورت درست شمارش و محاسبه نشد و فرآیند رای گیری عادلانه نبود.

وی پیشتر مدعی شده بود حزب حاکم چین با پرداخت باج و رشوه به شماری از اعضای کنگره آمریکا و کارکنان آن‌ها در حال اجرای یک عملیات گسترده اعمال نفوذ است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار