کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: باران از عصر روز گذشته تاکنون در تمامی شهرستانهای خراسان رضوی باریده است که بیشترین آن در تربت حیدریه با حدود ۱۰ میلیمتر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت : در این مدت در سه شهرستان استان شامل فریمان، مشهد و درگز بارش برف گزارش شده است که بیشترین آن در فریمان با سه و نیم سانتی متر بوده است.

او افزود: میزان بارندگی رخ داده در مشهد طی این مدت حدود چهار و نیم میلیمتر و برف نیز کمتر از یک دهم سانتی متر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بارش برف و باران که از عصر دیروز همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال آبگرفتگی و رواناب و کاهش دما در خراسان رضوی آغاز شده است امروز به ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان گسترش می‌یابد.

فاروقی بیان کرد: این بارش‌ها تا ظهر فردا ادامه دارد و دوباره در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان رخ خواهد داد.

او  با اشاره به کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما در خراسان رضوی تصریح کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد یک درجه سلسیوس پیش بینی شده است که نسبت به روز گذشته هفت درجه کاهش دارد و از فردا دمای روزانه استان روند افزایشی دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: این هفته کمینه دمای هوا در خراسان رضوی در بیشتر شهر‌ها به زیر صفر می‌رسد و طی هفته جاری وقوع یخبندان شبانه در استان پیش بینی شده است و کمینه دمای هوای مشهد طی این مدت به سه تا چهار درجه زیر صفر می‌رسد.

فاروقی اظهار کرد: فریمان با کمینه دمای هوای ۲ درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۱۲ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او افزود: بیشترین شدت وزش باد در این مدت در بردسکن با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام///ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.