رهبری گفت: ۲۸۵ هزار پزشک در کشور وجود دارد که همه آن‌ها باید در سیکل درمان، بیمه، نظام حقوقی و هزاران محل دیگر ثبت شود.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی رهبری رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک در مراسم رونمایی از مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت بیان کرد: شورای سیاست گذاری گواهی الکترونیک با مشارکت اعضای مختلفی از تمام ارگان‌های مرتبط در کشور شکل گرفته و مهم ترین مصوبه آن سند سیاست‌های الکترونیکی کشور است.
 
وی بیان کرد: مرکز ریشه صدور گواهی الکترونیک توسط ۵ نفر در یک محل امن بارگزاری شده و دسترسی به آن تنها با حضور این ۵ نفر امکان پذیر است. بعد از آن مراکز میانی عام، بازار سرمایه، نفت، سلامت و ۳ مرکز میانی دیگر حضور خواهند داشت که وظیفه ارائه امضاء الکترونیک را بر عهده خواهند داشت.

او ادامه داد: کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت یکی از مراکز میانی و پر کردن فرم درخواست با شماره موبایلی که به نام او ثبت شده فرآیند اخذ امضاء را آغاز می‌کند. فرآیند استعلام گیری آغاز شده و شخص متقاضی به یکی از دفاتر مراجعه کرده و احراض هویت می‌شود.

رهبری گفت: این امضاء بارها ارزیابی شده و علاوه بر بالا بردن ضریب امنیت بالایی دارد. در حقیقت ۳ لایه صدور، کاربر و کاربرد خواهد داشت.

باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور گفت: ۲۸۵ هزار پزشک در کشور وجود دارد که همه آن‌ها باید در سیکل درمان، بیمه، نظام حقوقی و هزاران محل دیگر ثبت شود. سامانه‌هایی برای مدیریت این موضوعات راه اندازی شده است و تعداد نسخ ثبت شده نشان از همکاری خوب پزشکان در این حوزه دارد.

او در پایان گفت: تا به امروز بدون امضاء الکترونیک امکان ارزیابی وجود نداشت و مبنا اعتماد به پزشکان بود. امروز با افتتاح این سامانه امکان جعل به حداقل رسیده و ساختار آن الکترونیک و نظام مند خواهد شد. موارد بسیاری داشتیم که برای پیدا شدن یک سند چندین روز جستجو شده است و این متناسب با شعار دولت الکترونیک نیست. امیدوار هستیم با همکاری تمام بازیگران حوزه نتایج مناسب آن را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار