دبیر مطبوعاتی کاخ سفید از دست دادن دو کرسی سنا در انتخابات ایالت جورجیا را مساوی با پیروزی بایدن و معاون او دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به پیروزی بایدن و هریس در صورت از دست دادن دو کرسی مجلس سنا در انتخابات جورجیا، اعتراف کرد.

 کیلی مک انانی در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: در صورتی که در انتخابات سنا پیروز نشویم، حدس بزنید چه کسی رای دهنده تصمیم‌گیری در این کشور برای دولت ماست؟ 

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اضافه کرد: اکنون مهمترین موضوع انتخابات سنا و دو کرسی  جورجیاست. باید همین حالا اطمینان  پیدا کنیم که این نهاد از کنگره را در اختیار می‌گیریم.

انتخابات جورجیا قرار است ۵ ژانویه برگزار شود. در صورتی که کلی لوفلر و دیوید پردو، دو نامزد جمهوری‌خواه، کرسی‌های جورجیا را به دست نیاورند، سنا ۵۰-۵۰ بین دو حزب تقسیم می‌شود، این به این معنی است که رای نهایی در سنا با معاون رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و در صورت انتقال قدرت به جو بایدن، کامالا هریس دموکرات قرار است معاون او شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از برگزاری انتخابات، از پذیرفتن نتیجه امتناع کرد و همراه با تیم حقوقی خود، بارها با دادخواست‌های مختلف به دادگاه‌های فدرال، نتیجه انتخابات را به چالش کشیده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار