مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه همیشه مبدا تحولات بود و مبارزه با استکبار و استقلال‌طلبی از دانشگاه به جریان درآمد که در نتیجه آن، حادثه بزرگی خلق شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌ الاسلام و المسلمین آیت عادلی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه همیشه مبدا تحولات بود و مبارزه با استکبار و استقلال‌طلبی از دانشگاه به جریان درآمد که در نتیجه آن، حادثه بزرگی خلق شد که امروز هم جریان دارد. وقتی به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که دانشگاه و دانشجو در حوزه‌ها و دوره‌های مختلف همیشه به صحنه آمده‌اند.

او با بیان اینکه زمانی که کودتای ۲۸ مرداد رقم خورد و استقلال و آزادی ملت را مخدوش کرد، این دانشجویان بودند که نسبت به این حادثه سکوت نکردند، افزود: همان کسانی که فاجعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را خلق کردند، امروز هم پای خود را بر گلوی مردم گذاشته‌اند، اما دانشجویان این نسل نیز به صحنه آمدند.

حجت الاسلام عادلی‌نژاد ادامه داد: سهم دانشگاه و دانشجو در استقلال و پیشرفت کشور بسیار زیاد است؛ امروز می‌بینیم که دشمن در حوزه‌های مختلف کار می‌کند و تلاش می‌کند که افراد فعال در حوزه علم و دانش را از بین ببرد که نمونه اخیر آن ترور شهید فخری‌زاده بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: ۲ ویژگی شاخص در دانشگاه وجود دارد که به نظر می‌آید به رشد انسان کمک می‌کند. اولین ویژگی فضای دانشجویی این است که دانشگاه خاستگاه تنوع است؛ در فضای دانشجویی تنوعی وجود دارد که در هیچ‌جا یافت نمی‌شود که باید این ویژگی را قدر دانست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.