معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: همزمان با فصل خرید زعفران در خراسان رضوی، ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم زعفران خشک به شکل حمایتی و تضمینی از کشاورزان تربت‌جام خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام با اشاره به خرید بیش از ۲ تن زعفران حمایتی در این شهرستان،گفت: خرید حمایتی محصول زعفرانکاران این شهرستان از ۱۷ آبان ماه امسال با خرید روزانه ۱۰۰ کیلو گرم زعفران خشک آغاز شده است.  

او افزود: ۳۰ درصد مبلغ زعفران خریداری شده پس از تایید محصول، به کشاورزان پرداخت می‌شود و ۷۰ درصد دیگر آن مطابق قرار داد طی سه ماه پرداخت می‌ شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام ادامه داد: با این میزان خرید در مجموع ۳۰ درصد زعفران خریداری شده استان خراسان رضوی مربوط به مراکز خرید زعفران در تربت‌جام‌ می‌باشد.
 
خدادادی بیان کرد: با توجه به قیمت‌های مصوب دولتی  امسال  و پایین بودن نرخ زعفران در بازار، استقبال کشاورزان از فروش تضمینی محصولشان در تربت‌جام ۲۰ درصد بیشتر از پارسال بوده است.

او تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا برای ارائه خدمات به کشاورزان متقاضی فروش زعفران، روزانه ۵۰ معرفی نامه زعفرانکاران تربت‌جام و ۱۰ معرفی نامه زعفرانکاران صالح آباد به مرکز خرید این محصول ارسال می‌شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام تاکید کرد: در اجرای طرح خرید تضمینی زعفران هر کیلوگرم "زعفران نگین" به قیمت ۱۳۰ میلیون ریال و پوشال مرغوب آن به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال از کشاورزان خریده می‌شود.  

خدادادی اظهار کرد: با فعالیت ۲ مرکز خرید حمایتی زعفران در تربت‌جام، محصول زعفران کشاورزان شهرستان صالح‌آباد نیز توسط همین مراکز خریداری می‌شود.  

او افزود: پارسال هشت تن و ۴۰۰ کیلوگرم محصول از زعفرانکاران این شهرستان خریداری شد.

انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.