سخنگوی سازمان سنجش زمان شروع ثبت نام کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون کنکور و بر اساس معدل برای بهمن ۹۹ را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان شروع ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بدون آزمون، گفت: براساس مصوبات جلسات پانزدهم و شانزدهم شورای سنجش و پذیرش در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و اجرای مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناثبت نام پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ صرفا در همین سال انجام می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: ثبت‌نام بدون آزمون این دوره‌ها برای تمام زیرنظام‌ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی بصورت متمرکز و توسط سازمان سنجش انجام می‌گیرد.

زرین آمیزی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون آزمون از روز سه شنبه ۲۵ آذر ماه جاری در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد و ثبت نام از همین روز شروع می‌شود و متقاضیان می‌توانند تا روز یکشنبه ۳۰ آذر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: اطلاعات رشته‌های کم متقاضی از دانشگاه‌ها در حال جمع آوری است و تنها از رشته محل‌هایی در این مرحله دانشجو پذیرش می شود که فاقد انتخاب رشته کننده ای باشند که با وجود شرایط لازم برای قبولی به دلیل پر شدن ظرفیت از قبولی باز مانده باشد و تعداد افراد ثبت نامی آن نیز کمتر از ظرفیت مجاز قید شده در دفترچه ثبت نام باشد.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: اعلام درخواست پذیرش رشته محل در این مرحله توسط دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد.

زرین آمیزی افزود: شروع به تحصیل این داوطلبان از نیم سال دوم و بهمن ماه خواهد بود. برای سایر آزمون‌های سراسری، فنی و حرفه‌ای و ... در اطلاعیه‌های تکمیلی جزئیات بیشتر و زمان ثبت نام آن‌ها توسط سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی می‌شود. پذیرش این داوطلبان نیز از نیم سال دوم خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار