رحمانی گفت: ۱۲ شبکه ملی تلویزیونی و ۱۸ شبکه رادیونما به وسیله گیرنده‌های دیجیتال با کیفیت HD در سنندج دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حسینعلی رحمانی معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: از یک سال پیش مسیر HD سازی تلویزیون دیجیتال در کشور آغاز شد و امسال پخش دیجیتال همه شبکه‌ها در اقصی نقاط کشور تکمیل شد و مناطق تحت پوشش دیجیتال در راستای برقراری عدالت رسانه ای و آغاز پخش HD دوازده شبکه سراسری شد.

اوافزود: در پروژه اول این طرح امکان پخش HD دوازده شبکه سراسری آغاز شده است و با توجه به تغییرات به وجود آمده، ممکن است برخی از گیرنده‌ها دچار اختلال شوند که مخاطبان جهت دریافت کانال لازم است مجددا کانال‌ها را جستجو کنند.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان با بیان اینکه همزمان با توسعه شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال HD، واحد فرستنده‌های تلویزیونی و اف‌ام مرکز کردستان نیز اقدام به نصب و راه‌اندازی فرستنده تلویزیونی TS در استان کرده است، ادامه داد: ۱۲ شبکه ملی و ۱۸ شبکه رادیو نما در مرکز استان بصورت HD پخش می شود.

رحمانی با بیان اینکه شبکه¬‌های ۱، خبر، نسیم، ۳، ورزش، پویا، مستند، افق، تلاش، ایران کالا، نمایش و IFILM جزو ۱۲ شبکه پخش HD هستند، یادآور شد: تکمیل پخش دیجیتال همه ۲۱ شبکه تلویزیونی سراسری در اقصی نقاط کشور و استان و قابل دریافت برای همه اقشار جامعه در مناطق پوشش دیجیتال در راستای عدالت رسانه‌ای پروژه دوم این طرح خواهد بود.

او بیان کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح، همه جمعیت استان ۲۱ شبکه تلویزیونی و ۲۳ شبکه رادیویی را از طریق گیرنده‌های خود بصورت SD دریافت می‌کنند و فقط هم استانی های شهر سنندج قادر به دریافت شبکه‌ها با فرمت HD خواهند بود.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به ست تاپ باکس‌ های موجود در بازار، گفت: همشهریان سنندجی با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه گیرنده خود اگر عبارات HEVC یا H.۲۶۵ یا X.۲۶۵ را مشاهده کردند یقین حاصل کنند که توانایی دریافت کانال‌های HD را با سرچ مجدد گیرنده خواهند داشت.

رحمانی با توصیه به شهروندان سنندجی اظهار کرد: در هنگام خرید دستگاه گیرنده جدید، دقت به فروشگاه عرضه کننده ست تاپ باکس و نیز برند خود دستگاه گیرنده توجه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
roya.n
۲۱:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
عالیست موفق باشید
آخرین اخبار