خلیل آبادی از سازمان اوقاف، وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران خواست که نسبت به ساماندهی دو آرامستان امامزاده عبدالله و ابن بابویه اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران، صبح امروز (یکشنبه شانزدهم آذرماه) در تذکر پیش از دستور خود در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر و تبریک به مناسبت روز دانشجو گفت: یاد آور می‌شوم مزار آن سه یار دبستانی (شهیدان شانزدهم آذرماه) در آرامستان امامزاده عبدالله و مزار شهدای قیام ۳۰ تیر در آرامستان ابن بابویه شهرستان ری قرار دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این آرامستان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، گفت: در این روز تاریخی از سازمان اوقاف، وزارت میراث فرهنگی و شهرداری تهران درخواست دارم نسبت به تهیه طرح جامع برای ساماندهی این دو آرامستان که یکی از مراکز گردشگری و تاریخی ری و تهران است، اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به ثبت میراثی هر دو آرامستان گفت: با این وجود برخی از قبور این آرامستان‌ها دچار تخریب شده و مقبره شهدای ۱۶ آذر برای زیارت اهل این قبور و ادای احترام به آنان مسیر نامناسبی دارد.

خلیل آبادی با بیان اینکه مزار شهدای ۳۰ تیر با وجود تاریخ و فعالیت ارزنده‌ای که داشتند به این وضع دچار شده است، گفت: ضروری است که سازمان اوقاف، شهرداری و دیگر نهاد‌های مربوطه به وظایف خود عمل کنند تا بیش از این شاهد تخریب آثار تاریخی و هویت خود نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار