با عبور سامانه بارشی از صبح دوشنبه دمای هوای استان مرکزی کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حمید قاسمی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: با عبور سامانه بارشی از استان از صبح دوشنبه علاوه بر دمای روزانه که از روز یکشنبه کاهش خواهد یافت دمای شبانه هوا نیز کاهش خواهد یافت و این کاهش دما طی روزهای آتی حداقل تا پایان هفته نیز تداوم خواهد یافت.

قاسمی افزود: همچنین به دلیل کاهش دما و وجود رطوبت کافی طی روهای آتی شرایط برای تشکیل مه در مناطق مستعد در ساعات سرد شبانه روز مهیا می باشد.

سامانه بارشی جدیدی که از روز شنبه وارد کشور شد و از اواخر وقت شنبه استان مرکزی را تحت تاثیر بارش‌های خود قرار داد به دلیل ماهیت سردی که دارد موجب بارش برف در اغلب مناطق استان مرکزی شده است.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرده امروز بر شدت و گستره بارش‌ها افزوده شده و به جز جنوب سیستان و بلوچستان در بیشتر مناطق کشور بارندگی و آسمان تهران ابری همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس روز دوشنبه عمده فعالیت بارشی در نیمه شرقی کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور است و دمای هوا به طور محسوسی در کشور به ویژه در نیمه شمالی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.