مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: با افتتاح سه مرکز سریع تشخیص کرونا در این شهرستان، با استفاده از کیت‌های تشخیص سریع کرونا مبتلایان به این بیماری در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه شناسایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، علی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: تجمعات خانوادگی، قرنطینه نبودن بیماران مبتلا به کرونا، جهش ژنتیکی ویروس کووید ۱۹ در کشور، برپایی مراسم‌هایی مانند عزاداری و عروسی باعث گسترش بیماری کرونا در این منطقه شده است.


او گفت: اغلب شهروندانی که به علت بیماری کرونا در یک هفته اخیر در بیمارستان بستری شده‌اند، دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، کلیوی، دیابت، سرطان و سایر بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای بودند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به افتتاح سه مرکز سریع تشخیص کرونا در این شهرستان گفت: در این مراکز به وسلیه کیت‌های تشخیص سریع کرونا، مبتلایان به این بیماری در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه شناسایی می‌شوند.
او افزود: درحال حاضر دو نوع تست برای شناسایی مبتلایان به کرونا در شهرستان شاهین‌شهر و میمه انجام می‌شود که شامل تست «پی‌سی‌آر» و «تست رپید» یا تشخیص سریع کرونا است.


پارسا گفت: تست پی‌سی‌آر برای گروه‌های پرخطر مانند زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، افراد با بیماری زمینه‌ای و تست تشخیص سریع کرونا برای تمامی افراد علامت‌دار که با فرم ارجاع در طرح غربالگری به مراکز نمونه‌گیری تست تشخیص سریع ارجاع می‌شوند انجام می‌شود.
او افزود: سه مرکز نمونه گیری و تشخیص سریع از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ظهر واقع در شهر گز شامل میدان توحید، بلوار مسجد جامع، حسینیه اهل بیت (ع)، در شهر شاهین‌شهر شامل گلدیس، پایگاه سلامت علامه حلی، خیابان علامه حلی (ره)، همچنین خانه کارگر به آدرس خیابان صیاد شیرازی، خیابان بوستان، مسجد امام حسن مجتبی (ع) برپا است.


مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه به کاهش آمار بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش احتمالی مبتلایان به این بیماری به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی همشهریان در برخی شهر‌ها مانند میمه، لایبید، گرگاب و وزوان است.


او افزود: ۳۹ واحد صنفی از جمله آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مهد‌های کودک و پیش‌دبستانی که فعالیت‌های مخفیانه داشتند تذکر کتبی دریافت کردند و یا تعطیل شدند.


پارسا گفت: امیدواریم همه باهم این حس همبستگی و مقابله همه جانبه با ویروس کرونا را تداوم بخشیم و با رعایت شیوه‌نامه‌ها بتوانیم از سد سماجت این ویروس ناخوانده عبور کنیم.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۴:۱۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
سلام به نظرمن گول تست های اورژانسی کرونارونخورید همسرمن روزدهم مریضی رفت تست دادتستش منفی شدومتاسفانه تااومدیم بفهمیم که کروناس 50درصدریه درگیرشدوتادم مرگ رفتن والانم درگیرم بانشانه های واضح ولی تست من هم منفی شد
Iran (Islamic Republic of)
mahsa
۰۹:۰۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچکدوم جواب نمیدن هیچوقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
یعنی اداره بهداشت بقیه شهرها تعطیله تا این تست را انجام بده فقط شاهین شهر اداره بهداشت داره؟