مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از آغاز فصل برداشت برنج تاکنون در این شهرستان کشاورزان برنج‌کار بیش‌از ۵۰۰ تن محصول برداشت کرده‌اند.

مجید فیاضی مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: بارندگی‌های اواخر سال گذشته و امسال سبب شده کشاورزان ایرانشهری با استفاده از آب مازاد رودخانه دامن و قنوات کشت برنج را به طور ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

او افزود: کار برداشت برنج در ایرانشهر از اوایل دیماه شروع شده و تا نیمه اول آذر ادامه داشت.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت:برداشت برنج در فصل پاییز که فصل برگ ریزان است در حاشیه رودخانه دامن شهرستان ایرانشهر در میان نخل‌های سر سبز و سر به فلک کشیده چشم انداز زیبایی به نمایش گذاشته بود.

او با بیان اینکه در هر هکتار از اراضی منطقه سه تن برنج برداشت می‌شود افزو: از ١۵٠ هکتار سطح زیر کشت افزون‌بر ۵٠٠ تن محصول برداشت و به بازار مصرف شده است.

فیاضی اظهارداشت: با آغاز برداشت برنج در ایرانشهر اشتغال نیز رونق گرفته بطوریکه بیش از ٣٠٠ نفر در سطح این شهرستان مشغول برداشت برنج بودند.

اوارقام برنج کشت شده را عنبر بو، صدری، ندا و نعمت عنوان کرد و افزود: برنج تولیدی ایرانشهر علاوه‌بر مصرف داخل شهرستان به دیگر نقاط استان نیز عرضه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار