یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره ساعت کار موظفی کارگران در آذرماه ۹۹ توضیحاتی داد.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای محاسبه ساعات کار موظفی کارگران، از روی تقویم رسمی کشور تعداد روز‌های غیر تعطیل ( به جزء روز‌های جمعه و تعطیلات رسمی از کل روز‌های ماه) را استخراج کنید.

وی گفت: تعداد روز‌های غیر تعطیل را در عدد ۷.۳۳ (هفت و سی و سه صدم) ضرب کنید تا ساعات کار موظفی کارگران در آن ماه به دست آید، گفت: بدیهی است ساعات کار موظفی کارگران در ماه‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

ساعات اضافه کاری کارگران چگونه محاسبه می‌شود؟

حاجی زاده افزود: برای به دست آوردن ساعات اضافه کاری کارگران، ابتدا ساعات کارکرد واقعی کارگران را از روی دفتر حضور غیاب، یا دستگاه حضور غیاب یا هر وسیله ثبت کارکرد کارگران به دست آوردید.

او افزود: در ادامه ساعات کارکرد موظفی کارگران که در قسمت قبلی به دست آوردید را از ساعات کارکرد واقعی کارگران کسر کنید تا ساعات اضافه کاری کارگران به دست آید.


بیشتربخوانید


روش محاسبه مبلغ فوق العاده اضافه کاری کارگران قانون کار چگونه است؟

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی با بیان اینکه پس از مشخص شدن ساعات اضافه کاری برای محاسبه فوق العاده اضافه کاری ابتدا باید مزد روزانه را به عدد هفت و سی و سه صدم (۷.۳۳) تقسیم کنید تا مزد هر ساعت اضافه کاری به دست آید، ادامه داد: مزد هر ساعت اضافه کاری محاسبه شده را در ساعات اضافه کاری به دست آمده در بند ۲ ضرب کنید تا فوق العاده اضافه کاری متعلقه به کارگر در آن ماه به دست آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.