استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۵۴۶ روستای این استان به اهتمام دولت تدبیر و امید آبرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی روز یکشنبه در جمع روسای دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشکل تامین آب ۹۹۱ خانوار روستایی در استان رفع شده، اظهار داشت: این تعداد خانوار شامل ۳۲۰ هزار و ۷۲۵ نفر جمعیت می‌شود که در نوع خود کم نظیر است.

او با بیان اینکه به طور میانگین در هر روز از فعالیت دولت تدبیر و امید، آب شرب ۲۵ خانوار در آذربایجان‌غربی تامین شده، افزود: برای آب رسانی به ۹۹۱ خانوار روستایی بیش از یک هزار و ۷۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه اقدامات انجام شده برای توسعه سیستم آب و فاضلاب در استان، بیان کرد: برای تامین آب و سامانه‌های دفع فاضلاب بیش از پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

او ادامه داد: در همین راستا ۶ سامانه دفع فاضلاب و تصفیه خانه آب در شهرهای مختلف به بهره برداری رسیده است.

شهریاری با اشاره به اینکه تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، به ۳۵ شهر در آذربایجان‌غربی گازرسانی شده بود، گفت: در دولت یازدهم ۲ شهر و در دولت دوازدهم پنج شهر دیگر نیز از نعمت گاز بهره مند شدند، البته عملیات گازرسانی به سه شهر نیز در دست اجراست و درصد گازرسانی شهری از ۹۵ درصد به ۹۹.۵ درصد رسیده است.

او  با بیان اینکه در بحث گازرسانی روستایی یک انقلاب توسعه در منطقه صورت گرفته است، اظهار داشت: تا قبل از سال ۱۳۹۲، تنها ۳۰۶ روستا از گاز بهره مند بودند که در دولت یازدهم ۳۰۳ روستا و در دولت دوازدهم نیز ۶۰۹ روستای دیگر از نعمت گاز برخوردار شدند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه شاخص برخورداری خانوار روستایی از گاز در آذربایجان‌غربی از ۳۲ درصد به ۷۱ درصد رسیده است، بیان کرد: با اتمام عملیات گازرسانی به ۵۱۱ روستای در دست اجرا این شاخص به ۸۵ درصد افزایش می‌یابد که در نوع خود بی نظیر است.

او  بهره برداری از ۴۰ کیلومتر آزاد راه در مسیر ارومیه به تبریز، تحویل ۳۵ هزار واحد مسکن مهر، رشد ۷۶ درصدی احداث بزرگراه، رشد ۱۲ درصدی آسفالت راه روستایی، رشد ۳۳.۳ درصدی برخورداری از سرانه تخت بیمارستانی، رشد ۲۰ درصدی بیمه شدگان تامین اجتماعی و افزایش سرانه آموزشی را از جمله دستاوردهایی از دولت تدبیر و امید دانست که برای افزایش امید در جامعه باید به اطلاع مردم برسد.

شهریاری همچنین در رابطه با احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت با وجود درگیری با تحریم و مشکلات اقتصادی برای عمل به قول خود به مردم منطقه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال فقط برای ساخت تونل انتقال آب به دریاچه هزینه کرده است.

او تصریح کرد: با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن اما در این استان دولت علاوه بر توجه ویژه به مباحث دانشگاهی از جمله پارک‌های علم و فناوری و استارت آپ‌ها در زمینه تامین زیرساخت های اساسی از جمله احیای دریاچه ارومیه گام های اساسی برداشته است.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود دانشجو را به طور طبیعی روشن فکر توصیف کرد و افزود: دانشجو نسبت به اوضاع کشور صاحب نظر و عقیده است که باید از این ظرفیت بهره‌مند شد.

او با تاکید بر اینکه از بیان روشن، شفاف و نقادانه دانشجو نسبت به عملکرد دولت استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: دانشگاه و دانشجو باید روحیه پرسشگری خود را حفظ کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.