نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی بر تقویت بنیه علمی دانش آموزان و معلم‌ها برای کسب موفقیت در کنکور تاکید کرد.

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه کنکور با حضور رئیس آموزش و پرورش، معاونان، مشاوران و مدیران مدارس دشت آزادگان، گفت: باید بنیه علمی دانش آموزان و معلم‌ها برای کسب موفقیت در کنکور تقویت شود.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ها به ویژه در بحث کنکور است، افزود: طی سال‌های گذشته ۶۰ میلیارد ریال برای کنکور جذب شده است، البته باید از همه استعدادها، ظرفیت‌ها و صاحب نظران موجود در ۲ شهرستان برای کنکور و ارتقای سطح تحصیلی استفاده شود.

ساعدی با تاکید بر مدیریت صحیح و موثر، تدوین طرح مفید و موثر جهت آسیب شناسی و کسب رتبه‌های خوب در کنکور تاکید و تصریح کرد: باید برنامه ریزی لازم و دقیق و تشکیل ستاد تخصصی برای این آزمون سرنوشت ساز صورت گیرد، ضمن اینکه تعامل مشاوران با مدیران و دانش آموزان باید ایجاد و ارتباط و تعامل دانشگاه‌ها با آموزش ۲ شهرستان و استفاده از تجربیات همدیگر تقویت شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با تاکید تقویت سطح علمی مدیران، معلمان و اعضای مربوطه کنکور با استفاده از اساتید برجسته و صاحب نظر در این زمینه در سطح استان خوزستان و کشور، اظهار داشت: تدوین برنامه برای تقدیر و تشکر از نفرات برتر کنکور، معلمان، مدیران و اعضای ستاد الزامی است.

ساعدی در ادامه بر تکریم ارباب رجوع در اداره‌های آموزش و پرورش و مدارس شهرستان‌های دشت آزادگان و هویزه ادامه داد: باید نظارت دقیقی برای حفظ و نگهداری اموال مدارس از سوی مدیران و دیگر اعضا انجام شود، چراکه تامین فضای آموزشی از شاخص‌های تعلیم و تربیت به شمار می‌رود.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درخصوص احداث مدارس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی و دوره یازدهم بیان کرد: تا به امروز ۵۰ مدرسه در شهرستان‌های حوزه انتخابیه احداث شده است که از این تعداد، ۴۰ مدرسه افتتاح شده اند و ۸ مدرسه دیگر با توجه به نشست اخیر با معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل نوسازی مدارس به زودی افتتاح خواهند شد، البته احداث مدارس در مناطقی که نیاز به مدرسه دارند، در دست پیگیری است.

قاسم ساعدی به پیگیری در رابطه با تجهیز مدارس دشت آزادگان و هویزه و جذب ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات طبق نیاز‌های آموزش و پرورش ۲ شهرستان، افزود: همچنین پیگیری تجهیز مدارس شهرستان‌های حوزه انتخابیه از وزارت نفت برای تامین وسایل سرمایشی، گرمایی و ... در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار