رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به رفع مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمال الدین عزیزی شهردار یزد  با بیان اینکه تلاش به منظور رفع مشکلات مردم باید اولویت اصلی مسئولان باشد، گفت : باید تلاش کنیم پروژه‌هایی که می‌تواند مشکلات مردم در سطح شهر را برطرف کند تسریع نماییم.

او به بحث‌های مطرح شده در حوزه فعالیت و مشکلات شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: مباحثی که در این رابطه وجود دارد، دسته‌بندی و برای بررسی ویژه در دستور کار پیگیری قرار خواهد گرفت.

جوکار ضمن آمادگی برای تعامل بیشتر در خصوص رفع مشکلات شهر جهانی یزد، تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم تلاش می‌کنم تا در چارچوب وظایف خودم و با همکاری نمایندگان در مجلس، قوانین مربوط به شورا‌ها و شهرداری‌ها را به روز کرده و نواقص آن‌ها را برطرف کنیم.

او با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی شهردار یزد، بر ضرورت توجه به رفع موانع و مشکلات پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد.

جمال الدین عزیزی شهردار یزد هم در این دیدار با انتقاد از نبود مدیریت واحد شهری در شهرها، گفت: مدیریت واحد شهری در اکثر کشور‌های جهان وجود دارد، ولی در ایران اجرا نشده است و باید این قانون در مجلس اصلاح شده و جهت اجرایی شدن پیگیری شود.

عزیزی همچنین با تاکید ضرورت اختصاص ردیف بودجه برای حفاظت و نگهداری از شهر میراث جهانی یزد و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، در خصوص درآمد پایدار شهرداری ها، حمل و نقل عمومی، انتشار اوراق مشارکت و مسایل مهم شهری مواردی را عنوان کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.